Column: Always on the (digital) run

Sinds 2013 ben ik verbonden aan VU medisch centrum (VUmc) en sinds oktober 2015 ben ik toegetreden tot de Secretary Circle, hét netwerk voor alle secretaresses van VUmc. Als lid van de Inner Cirle ben ik verantwoordelijk voor de invulling en professionalisering van de Secretary Circle-site en het mede-organiseren van  de jaarlijkse thematische bijeenkomst en rondleidingen op Secretaressedag.

Als support professional ben je always on the (digital) the run. Jouw dynamische kantoorwerkplek is je tweede thuis en in de afgelopen jaren heb je veel kennis, kunde en ervaring opgebouwd. Als aftrap en nieuw onderdeel van onze pagina stelt iedere week een andere secretaresse zich voor.

Wat is haar rol binnen VUmc en wat zijn haar drijfveren en talenten? Welke hobbels en bobbels komt zij tegen en wat heeft ze er van geleerd? Sharing is caring en wie wil er nu niet slimmer werken, leuker werken én leuker leven? Ik beet het spits af en stelde mezelf voor:

“Mijn naam is Wendy de la Rambelje. Sinds 2013 ben ik verbonden aan VUmc. Voorheen als senior secretaresse bij de afdeling Interne Geneeskunde, sectie Ouderengeneeskunde en sinds 2015 ben ik verantwoordelijk voor de ondersteuning van de manager bedrijfsvoering (divisie II/III) en de dagelijkse gang van zaken op het divisiebureau van divisie II/III.”

W.H. de la Rambelje || By Wen (c) Liliane Smith
Foto door Liliane Smith

“Mijn jarenlange ervaring als bureau manager en personal assistant, bij diverse bedrijven en organisaties, zet ik graag in ten gunste van divisiebureau II/III. Ik krijg energie van een echte spin-in-het-web rol en met plezier stel ik graag orde op zaken in de chaos. Mijn werk doe ik met enorm veel passie. Zowel privé als ‘zakelijk’ ben ik enorm ondernemend en heb dan ook een drukke agenda. Ik wil niet alleen heel veel dingen graag doen, maar ook veel dingen bereiken.”

“Kansen pak ik met beide handen aan. Ik sta open voor veranderingen en focus me hiervoor op het positieve. Nieuwe werelden die open gaan zie ik als een avontuur. Sterker nog: ik zie het als een uitdaging. Een mens is nooit te oud om te leren.  Ik geloof in mijn eigen kracht, in mijn talent en in mijn kennis om een hoop nieuwe dingen te leren én mezelf (verder) te ontwikkelen.“

Le Petit Prince, Antoine de St Exupery via Pinterest.com

Bron

“Ik ben een creatieve duizendpoot die goed thuis is op het gebied van social media en wil graag anderen inspireren met mijn passies. Ik ben een foodie met wanderlust en werk graag aan de beste versie van mezelf door middel van een positieve mindset en een sportieve en gezonde leefstijl. Zo duik vier (of meer) keer per week de sportschool in en doe ik aan krachttraining, spinning en hardlopen. Mijn passies deel ik op mijn lifeblog bywen.wordpress.com.”

“In 2012 heb ik mijn vaste baan opgezegd, omdat ik droomde van een carrière als zelfstandig ondernemer. Het was crisis en dat is het nog steeds. Het vergt een flinke dosis doorzettingsvermogen en kracht om positief te blijven in deze tijden. Maar er is licht aan het eind van de tunnel, echt waar! Ik ben Bachelor of Business Administration (BBA) en naast mijn werkzaamheden bij VUmc, werkzaam als freelance all-round senior office coordinator en online editor onder de noemer By Wen.”

Mijn motto: ‘On ne voit bien qu’avec le coeur. l’essentiel est invisible pour les yeux’. (Le Petit Prince)

Deze column verscheen op 26 november 2015 in de nieuwsbrief van VUmc (verzonden aan ca. 6000 medewerkers), en was naar aanleiding van de jaarlijkse secretaressebijeenkomst  die ik (mede) georganiseerd heb.
Voor meer dan tachtig support professionals was dit dé ideale gelegenheid om verbinding te creëren en kennis te delen. Delen is nu eenmaal groeien. Maar ook investeren in persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling is een vorm van groeien.

Leave a Reply

