Wen’s Treat Of The Day: New Month | November

‘Het is zo stil op je blog’. Hee, maar ik ben er nog, hoor! Ik mag dan momenteel even iets minder vaak bloggen, achter de schermen vermaak ik me verder prima. Het gaat, om alle nieuwsgierigen gerust te stellen, goed met me. Misschien wat minder bruisend op mijn blog; maar ik deed gewoon even een stapje terug. Bywen.wordpress.com lag even stil. Maar vandaag dus weer een nieuw blogje. 

(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje

New Month: November
De afgelopen weken kregen andere ‘noodzakelijke’ klussen voorrang en liet ik mijn blog even stil liggen. Dat kan gewoon, omdat mijn blog mijn hobby is en gelukkig niet mijn inkomen. Het is dus OK, als ik er even klaar mee ben en het is fijn dat ik soms even gewoon de boel de boel kan laten. Dat is volgens mij ook hét thema van dit stuk…

(c) Loesje
(c) Loesje


The DREAM Job Project
Mijn klus als bureau manager is afgerond. Dat wil zeggen dat mijn twee collega’s terug zijn van zwangerschapsverlof en opgeknapt van langdurig ziek zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik helemaal van het toneel verdwijn. Eind van deze maand start ik als verhuiscoach en coördineer ik de aankomende verhuizing. Van een kantoor in Amstelveen, naar een big ass pand aan de Zuid As. Tof toch?

De artikelen (twee interviews en een los artikel) die ik heb geschreven als redacteur voor Kies Kleur in Groen Magazine, zijn zo goed als af. Op dit moment ligt het blad bij de drukker en op 12 november a.s. komt hij uit. Spannend! Ik zou heel graag meer willen schrijven voor (online) magazines. Dus mocht je iets weten: mail mij op wendy@bywen.nl.

Get It Tight
In september sloot ik mij weer aan bij de sportschool. Omdat ik twijfelde of ik mij wel wilde aansluiten bij deze sportschool, nam ik een proef maandabonnement van € 30.-. De hele maand september was ik 
zo’n 4 keer in de week te vinden voor Body Pump, en in diezelfde maand begon ik ook met the bikini body workout van Kayla Itsines en pakte ik het hardlopen ook weer op. 

Goed bezig, zou je zeggen. Ja, dat klopt. Totdat de maand oktober om de hoek kwam kijken. Het sporten liet ik voor wat het was (mijn abonnement was toch afgelopen en het ‘verkoop mannentje’ van de sportschool was ook in geen wegen te bekennen) en ik ging volledig buiten mijn boekje. 

Mijn gezonde levensstijl liet ik voor wat het was… Ik deed niets meer aan beweging en ik heb nog nooit, ik herhaal nog nooit, zoveel hamburgers, patat en frisdrank gedronken! Dat mag toch voor een keer? Ja, dat mag zeker. Maar ik maakte er helemaal een potje van door ook nog eens te gaan roken. En dat terwijl ik al vijf jaar gestopt ben. ‘Yekkes’!

(c) Natalie Dee
(c) Natalie Dee

En nu dan…?
Ik ben inmiddels gestopt met roken en sinds begin deze maand begonnen met de 30 day ab challenge van #fitgirlcode. Ook heb ik weer de bikini body workout van Kayla Itsines, opgepakt. De Body Pump-lessen ga ik oppakken, zodra ik weer lid ben van de sportschool. Ik kwam er laatst achter dat ik het lidmaatschap kan betalen vanuit mijn persoonlijk budget, dat ik via het werk krijg. Strakke actie, al zeg ik het zelf. 

Weet je… het is niet erg als je even buiten je boekje gaat. Het leven gaat met vallen en opstaan. Ik weet heus wel dat er mensen zijn die roepen: ‘jij zult dat toch nooit volhouden’, jij zult nooit slank worden’, ‘jij kan dit niet of jij kan dat niet’. Mensen luister: ik doe het voor mezelf en niet voor anderen. Zolang ik mij goed voel en dingen doe waarbij ik mij lekker voel, wie ben ‘jij’ dan? Dus… ik bedoel maar. 

En verder nog…
Vorige maand schreef ik over mijn Jawbone Up24. Ik draag het bandje nu al een tijdje en krijg regelmatig de vraag of ie bevalt. Ik heb de UP vanaf dag 1 om en alleen met douchen afgedaan. De Jawbone UP24 is eigenlijk gewoon een stappenteller, die de hele dag bijhoudt welke afstanden je aflegt. 

Wat ik zelf wel eens vergeet, is het bandje op de slaapstand te zetten. Ik denk er aan als ik in bed lig, maar dan ben ik vaak al in slaap gevallen en kan de volgende ochtend dan niet mijn ‘slaapcijfers’ checken. 

(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje

Mijn dagelijkse doelen zijn (de aanbevolen) 10.000 stappen per dag en 8 uur slaap per dag. Ik moet zeggen: dat is pittig! Doordeweeks slaap ik veel te kort (ik ben nu eenmaal een nachtuil) en er is nog ruimte voor verbetering als het gaat om de 10.000 stappen per dag. 

Lang verhaal kort: de Jawbone UP24 is een leuk gadget. Hij maakt je bewust(er) van wat je op een dag doet en geeft voldoening als ik mijn doelen gehaald heb. Ik krijg vaak complimenten van mensen die zeggen: ‘wat een leuke armband’. En staan dan verbaasd te kijken als ik vertel dat het eigenlijk gewoon een stappenteller is. Echt noodzakelijk? Nee, maar leuk is ie wel! En ik vind ’em mooi :)

Deze week deel ik weer een week lang mijn dankbaarheidslijstjes. Of zal ik dat vanaf nu ‘plog’ noemen? Wat denk jij?

Mij ‘achter de schermen’ volgen? Volg me dan via Instagram via by_wen.

Tot morgen!

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Waar kijken jullie naar uit deze maand? ~

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

One thought on “Wen’s Treat Of The Day: New Month | November

Leave a Reply

