Dankbaarheidslijstje | 4 September 2014

Goedemorgen! Elke eerste week van de maand deel ik dagelijks mijn dankbaarheidslijstjes, met daarin 10 dingen waarvoor ik dankbaar ben.  Kijk snel mee naar mijn geluksmomenten van 4 September 2014.

(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje

~ The Place Where You Are Now Is Vital.
The Path Toward Victory Opens From Where You Stand.

  1. Wat een mooie ochtend. Donderdag is altijd een hele lange dag met vergaderingen en dan heb ik geen tijd om te sporten na afloop. Bovendien heb ik een eetafspraak, dus ik besluit om een rondje te gaan hardlopen. Het is zalig buiten. 
  2. Ik heb niet echt tijd om uitgebreid te ontbijten. Ik maak er altijd een feestje van, maar dit keer eet ik snel een ‘flapjack’. Deze reep heb ik bij de Tuinen gekocht. Hij is lekker, vult goed en niet duur. Een aanrader dus!
  3. Mijn kruidentuin is enorm gegroeid. Ik knip wat rozemarijn, munt en peterselie en stop het in een tasje. Ik neem het mee voor mijn collega’s. Ik bedoel… ik houd van salade’s… maar om dit helemaal in mijn uppie te eten, gaat te ver. Ik ben geen koe… :)  
  4. Ik heb meegeholpen met het organiseren van een event. Daar ligt mijn kracht en ik vind het leuk om te doen. Als bedankje kreeg ik dit mooie stuk. Hier word ik blij van. Het staat op mijn bureau als aandenken.
  5. Ik ga tussen de middag naar buiten en loop een rondje in het Amsterdamse bos. Daarna ga ik naar mijn favoriete lunchplek: Stukkie Beter. Ik neem een zuurdesembrood met daarop een hartige spread van paddenstoelen en kervel en ik drink een zelfgemaakte citroenlimonade. YUM!

    (c) W.H. de la Rambelje
    (c) W.H. de la Rambelje
  6. Ik heb een ontzettend drukke baan plus een carrière als ZZP’er; en er lopen altijd 101 dingen tegelijk. Voorbereiding is absoluut het halve werk en overzicht houden is dan ook een echte must. Ik weet mijn hoofd altijd ‘cool’ te houden. En, niet opschepperig bedoelt, maar ik vind het een van mijn sterkste punten.
  7. Om gelijk aan te haken aan het punt hierboven. Je zal het wellicht niet zeggen, maar ik naast dat ik een creatieve duizendpoot ben, ben ik nog steeds een mens. Ook ik maak wel eens fouten. Ik vind het altijd weer bijzonder hoe ik daarop reageer. Mijn hoofd ‘cool’ houden, anticiperen en mijn veerkachtigheid zijn een van mijn sterkste punten en ik ben daar trots op. 
  8. Na kantoor ben ik naar de stad (Amsterdam) gegaan. Met de tram is dat ‘maar’ een kwartier. Ik heb afgesproken op de Dam, maar ik heb geen zin om het hele stuk met de tram te gaan. Het is veel te mooi weer buiten. Ik stap uit bij Museumplein en voel de zon op mijn huid. Ik hou niet van binnenzitten en ben zo vaak mogelijk buiten; vooral met dit weer. Wat is het heerlijk buiten; ik geniet!
  9. Ik heb mijn afspraak gevonden. Vanaf de Dam wandelen we een heel stuk door Amsterdam. De Singel, Utrechtsestraat en uiteindelijk belanden we in de Pijp, waar we gaan eten bij Bazar. Vanuit mijn ooghoek zie ik iemand die ik herken, maar ik twijfelde even. Het blijkt een ex-studiegenoot te zijn en ik loop even naar haar tafel om haar te begroeten. Het is alweer 6 jaar geleden dat wij elkaar voor het laatst gezien hebben. Mijn gezelschap is super gezellig en het eten is heerlijk. We hebben een mix van vlees- en visgerechten. YUM!
  10. Na het eten wandelen we naar centraal station. Het is nog lekker buiten en wat is Amsterdam toch een mooie stad. Ik heb er een aantal jaar gewoond, voordat ik in Haarlem ging wonen. Voor het stukje naar de trein moest ik een sprintje trekken. Met mijn conditie gaat het goed, dus voordat ik het wist zat ik in de trein. Ik kijk terug op een mooie, zonnige dag en duik na middernacht mijn bed in. Slaap lekker!

Waar ben jij dankbaar voor?

Live ~ Laugh ~ Love
W&

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | Pinterest 

 

One thought on “Dankbaarheidslijstje | 4 September 2014

Leave a Reply

