‘Tell Me Something New’

De afgelopen weken deelde ik mijn dankbaarheidslijstjes en andere posts over positief en blij zijn. Het grootste gedeelte van de tijd ben ik ook positief en blij, maar ook ik heb wel eens een rotdag. Dus, om de balans er in te houden: vandaag mijn grootste frustraties en irritaties. Want soms… grrrrrrommmm!!!

Bron
Bron

OV
Als het om verre afstanden gaat, vervoer ik me het liefste per auto. Korte afstanden doe ik op de fiets of met de benenwagen. Maar het OV… NEE! Het is dat het ‘moet’…Ik maak gebruik van het OV en dat brengt een hoop ‘verbazingsmomenten’  met zich mee. Ha, dat rijmt!

Ten eerste: riekende mensen: morning breath, oksellucht of standaard mufheid. Mensen die gapen, hoesten of niezen, ZONDER hun hand voor hun mond te houden. Of mensen die gewoon keihard puffen (= scheten laten) zonder gêne. Sommige mensen zijn echt rot van binnen. Hou je viezigheid bij je!

Ten tweede: mensen die bellen in de bus en waarbij de hele bus kan ‘meegenieten’ van het telefoongesprek. Put the shut to the up! We zijn hier niet op de markt, mensen! Ik weet dat ik me er wel voor kan afsluiten (koptelefoon op), maar het kan ook irritant zijn.

Dan zijn er ook nog chauffeurs die, wanneer je je hand opsteekt, terugzwaaien of in het ergste geval doorrijden. Was het een grap? Moest ik lachen? Nee…totaal NIET grappig. Ik stond op tijd bij de halte, stak netjes mijn hand op en de bus was leeg. Dus…

Bron
Bron

Misselijk = zwanger
Sorry hoor… maar deze uitspraak is echt ZO kansloos! Ja, en het doet toch wat met me. Gewoon omdat het f*#@ing irritant is. ‘Ik ben misselijk.’ ‘Oh, ben je zwanger?’ Hoezo? HOEzo? Ik vraag toch ook niet om je pasfoto omdat ik natuurrampen verzamel? Echt…KAP daarmee!

Klein = fijn
‘Oh, je bent echt klein.’ Ik wéét dat ik niet de grootste ben, maar met mijn 1,65 cm ben ik ook weer niet de kleinste. En ik ga ook niet elke dag op hoge palen lopen, omdat ik zo nodig groter wil lijken. Ik mag niet klagen en ik heb er zelf vrede mee. Dus als je dan toch iets wil zeggen: val dan niet in herhaling. Tell me something new!

Bron
Bron

Rond = gezond
Een ex-klasgenoot uit groep 8: ‘Zo, jij hebt wel dikke bovenbenen!’ Ik weet dat dat wel meevalt, maar het zoemt zo af en toe nog steeds door mijn hoofd. Dat komt ook, omdat het zo nu en dan nog steeds gezegd wordt: ‘Nou Wen, je moet wel oppassen met eten.’ ‘Je bent al aan de stevige kant.’

Damn, f*#@ it! Ik ben 1,65 cm en heb maat 38,40. Ik ben blij met mijn lijf én met mijn rondingen. Ik ben niet dik en ik ben niet dun. En ik zit ook niet graag mijn botten, maar op een zacht kussentje ;) Ik ben curvy en ik ben er trots op. PUNT!

Lekker laten gaan
Ik laat dit soort situaties van me afglijden, door het bijvoorbeeld hier op te schrijven of door het te vertellen aan mijn vriendinnen. Ik laat het in ieder geval niet mijn dag verpesten. Moraal van het verhaal: soms kunnen dingen super irritant zijn, maar het is aan jou om te besluiten wat je ermee doet. Reageren of gewoon lekker laten gaan. Aan sommige mensen of situaties kun je toch niets veranderen. Dan kun je maar beter je energie in andere dingen stoppen.

Live ~ Laugh ~ Love
W&

~ Frustraties: hoe ga jij ermee om~

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

3 thoughts on “‘Tell Me Something New’

  1. Weet je wat pas lekker is.
    De tram, de tram die glijdt vanzelf voort, doet af en toe een vrolijk ouderwets tringtring
    als hij de bocht omsscheurt
    maar het allerlekkerste zijn de mensen, niet zoals in de bus dat ze netjes naast elkaar zitten te hobbelen maar als een grote dikke meute en dan hilarisch glijen door de bocht. De geur van knoflook, gauloises en verschraalde wijn. Ik had bijna gezegd, doe mij ook maar de trein. Maar dat is dat verdomde rijmwoord, dat is het verneukeratieve, in de tram blijf je altijd bij de les.

    ken je dat krengetjes in San Francisco op de steile helling? Dat ben ik.

  2. Heel herkenbaar allemaal. Als ik een cent kreeg voor alle OV drama en opmerkingen over mijn lengte en gewicht, was ik nu miljonair geweest. Een off day heeft iedereen wel eens idd, maar ik heb geleerd dat het enigszins nog wel controleerbaar is. Wanneer ik ‘ morgens op sta en er gaan wat dingen mis: verslapen, bus gemist naar werk, ik chaggie en ook chaggie mensen om mij heen etc, dan bepaalde dat negatieve gevoel mijn dag. Ik heb geleerd dat chagrijnig zijn een keuze is en hoe moeilijk het ook is, mijn gevoel meteen om te zetten naar positiviteit. Dus als ik mij verslaap en ik mis mijn bus ondanks dat ik mij ontzettend gehaast heb en ik chagrijnig word, dan probeer ik kalm te blijven en aan iets positiefs te denken. Wie weet was het wel voorbestemd om die bus te missen. Wie weet staat die bus met pech onderweg stil. In ieder geval helpt het om geen baaldag te krijgen.

Leave a Reply

