HAPPY Challenge [8] | ‘Omring Je Met Positieve Mensen’

Afgelopen week stond in het teken van geluksmomentjes, die ik deelde in de vorm van dankbaarheidslijstjes. Opdracht 8 van de Happy Challenge gaat over je omringen met positieve mensen. Alles wat je nodig hebt is een flinke dosis lef en moed om deze uitdaging aan te gaan, want je zult moeten loslaten. Lastig? Misschien. Maar je krijgt er wel iets positiefs voor terug. There’s is only one way to find out…

Bron
Bron

Een vriendschap moet van twee kanten komen
In een vriendschap motiveer je elkaar en geef je elkaar raad en advies. Je staat voor elkaar klaar, je luistert en steunt elkaar. Maar bovenal is er sprake van wederzijds respect. Maar ook in een vriendschap kun je teleurgesteld worden. Dat betekent dat je sommige mensen los moet laten. Jullie zitten niet meer op één lijn, hebben een ander leven en/of een volle agenda waardoor jullie uit elkaar groeien of gegroeid zijn.

“Het zijn vaak mensen die de fouten zoeken in jouw leven in plaats van de fouten te herstellen in hun eigen leven.”

Bewust vs onbewust
Er zijn altijd mensen die je bewust of onbewust onzeker maken. Het laten overkomen als een bemoediging, maar ondertussen is het kritiek. Maar ook horen jaloersheid, elkaar omlaag praten of elkaar demotiveren, niet thuis in een vriendschap. Communiceren is een belangrijk keyword

Bron

Omring je met positieve mensen
Positiviteit is één van mijn waarden. Ik ben enorm positief ingesteld. Ik omring me dan ook graag met positieve mensen. Daar word ik nog gemotiveerder van en bovendien krijg ik nog meer energie. Waar ik absoluut niet tegen kan, is dat mensen voor jou denken of dingen voor je invullen. Ik hou daar afstand van en schenk diegene dan ook geen aandacht.

Ontvrienden
Een vriendschap verbreken blijft een lastig iets. Offline gaat het iedereen (denk ik) makkelijker af dan in real life. Super fijn dat je op Facebook berichten kunt verbergen van bepaalde personen. Dat maakt het al een stuk rustiger en positiever in je tijdlijn. Met het ontvrienden/ontvolgen op Twitter, Facebook en/of andere social media kanalen, heb ik totaal geen moeite. Gewoon eruit ‘tjoepen’, en blokkeren die handel.

Om daar meteen aan, aan te haken: ik ga deze week beginnen met een grote schoonmaakactie. Dat is immers de opdracht voor deze week. Sorry I’m not sorry. 

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Vind jij het lastig om mensen te ontvrienden/ontvolgen op social media~

happychallenge-achtergrond-transparant (c) Lisanneleeft.nl Lees ook de vorige Happy Challenge blogposts voor een extra shot of happiness :)

New Challenge: HAPPY Challenge
HAPPY Challenge [1] | ‘Mijn Waarden’
HAPPY Challenge [2] | ‘Mijn Ultieme Droom’
HAPPY Challenge [3] | ‘Visualiseer Je Dromen’
HAPPY Challenge [4] | ‘Wat Wil Je Veranderen?’
HAPPY Challenge [5] | ‘Just Do It’
HAPPY Challenge [6] | ‘Positieve Gewoonten’
HAPPY Challenge [7] | ‘Wees Dankbaar’ 

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

2 thoughts on “HAPPY Challenge [8] | ‘Omring Je Met Positieve Mensen’

  1. Great post, check out my blog for inspiration on living a healthy good life! My latest post is on stress!

Leave a Reply

