HAPPY Challenge [7] | ‘Wees Dankbaar’

Wees dankbaar en schrijf geluksmomentjes op. Elke avond maak ik een lijstje om te beseffen hoe goed het leven is. Oké, ik heb ook wel eens een rotdag, maar dan zijn er altijd nog dingen waar ik dankbaar voor kan zijn :) Happy Challenge 7 gaat hierover. Lees snel verder.

dankjewelElke dag is een geschenk
Dat klinkt misschien heel suf, maar het is wel zo. In ieder geval voor mij. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen werkelijkheid. Probeer situaties dan ook op een positieve manier in te zien en wordt bewust van je negatieve gedachtengang. Zet dit om in een positieve mindset.

Schijf het van je af
Schrijf geluksmomentjes op. Maak notities tussendoor of elke avond voordat je gaat slapen. Sta stil bij de dingen die er die dag zijn gebeurd en besef hoe fijn je dag eigenlijk was. Er zijn genoeg dingen die positief zijn. Je beseft het alleen niet altijd, omdat je er niet bewust mee bezig bent.

Bron
Bron

Tools om te gebruiken
Zelf gebruik ik hiervoor de app Gratitude! Maar je kunt het ook in een boekje schrijven, in de notities van je telefoon, op Post-its, of misschien heb je wel je eigen schoolbord waar je dingen op kunt schrijven? Kies in ieder geval een manier die bij je past.

De opdracht
Opdracht 7: schrijf elke dag 10 dingen op waarvoor je dankbaar bent. Elke dag met 10 andere dingen. Dus vanaf vandaag vind je hier een week lang, dagelijks mijn dankbaarheidslijstje. Een uitdaging, maar ik ga het aan.

Bron
Bron

Mijn dankbaarheidslijstje voor zondag 6 april:

♥ Heerlijk uitgerust wakker worden;
♥ Een nieuwe aflevering van Ghost Adventures;
♥ De lente die nu echt in de lucht zit;
♥ De lekkere pasta die ik voor mezelf gekookt heb;
♥ De me-time die ik vandaag genomen heb;
♥ De tweehonderdvijftig squats die ik deed;
♥ Het spreken van mijn zusje;
♥ Samen met mijn zusje kijken naar Beauty and the Beast, omdat de nieuwe afleveringen pas in juni starten en wij niet zo lang kunnen wachten;
♥ Het feit dat ik weer aan het bloggen ben;
♥ Het tot laat licht is.

Zo, dat was mijn eerste dankbaarheidslijstje. Doe jij ook mee?

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Waar ben jij dankbaar voor~

happychallenge-achtergrond-transparant (c) Lisanneleeft.nl Lees ook de vorige Happy Challenge blogposts voor een extra shot of happiness :)

New Challenge: HAPPY Challenge
HAPPY Challenge [1] | ‘Mijn Waarden’
HAPPY Challenge [2] | ‘Mijn Ultieme Droom’
HAPPY Challenge [3] | ‘Visualiseer Je Dromen’
HAPPY Challenge [4] | ‘Wat Wil Je Veranderen?’
HAPPY Challenge [5] | ‘Just Do It’
HAPPY Challenge [6] | ‘Positieve Gewoonten’ 

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

Leave a Reply

