HAPPY Challenge [6] | ‘Positieve Gewoonten’

~ Jim Rohn — “Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.”

Gisteren schreef ik over geen woorden, maar daden en de (keiharde) actie om mijn doelen te behalen. Vandaag is het tijd om een aantal positieve gewoonten toe te voegen aan mijn leven. Welke zijn er al en welke wil ik toevoegen?

positieve-gewoonten2Ook in dit deel van de Happy Challenge komen ze weer voor: fit worden (en blijven), gezond(er) eten en rust. Ik merk dat ik echt behoefte heb aan, niet alleen nog meer structuur, maar ook balans in mijn leven. Ik heb een enorm druk leven, waarbij het enorm belangrijk is om af en toe even een pas op de plaats te maken.

Let’s Get Fit & Stay Fit
Focus en een routine opbouwen om mijn doelen te halen, staan nu hoog op mijn lijstje. Ik wil weer drie keer in de week hardlopen. Met mijn drukke baan en mijn carrière als ZZP’er is het erg fijn om het koppie ook even leeg te maken.

(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje

Ook wil ik mijn yogalessen weer oppakken. Heel gek misschien, maar ik voel me altijd veel langer en slanker als ik yoga doe. Ik heb ook het idee dat mijn houding dan beter is. Rechter in plaats van een beetje ingezakt. Hoewel ik yoga eerst niet zag zitten, moet ik zeggen dat ik het nu wel fijn vind. 

Gezond(er) eten
Ik vind dat ik nu al heel gezond eet, maar ik wil er toch nog wat meer positieve gewoonten aan toevoegen. Ik eet weinig tot geen vlees, maar in plaats daarvan eet ik vis, tahoe of tempeh. Ik eet gevarieerd, veel noten, tomaten(sap) en diverse groentes zoals broccoli en spinazie, en zo af en toe een eitje.

(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje

In de komende periode wil ik proberen om wat minder koolhydraten te eten, maar wel op zoek te gaan naar een goed alternatief (zoals bijvoorbeeld quinoa). Ook wil ik op zoek naar nog meer vegetarische gerechten, die ik bijvoorbeeld ook mee kan nemen als lunch.

Een smoothie meenemen naar het werk is lastig, maar die kan ik bijvoorbeeld als ontbijt nuttigen. Dan krijg ik gelijk meer vitamines en mineralen binnen. Ik ga maar eens het groene smoothie boek opsnorren ^^

Rust en Balans
In de rechterkolom zie je welk boek ik aan het lezen ben. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nog steeds niet in dat boek begonnen ben. Het ligt al een tijdje op mijn nachtkastje en het lukt me gewoon niet om stil te zitten en in een boek te duiken. Wellicht nu het lekkerder weer wordt en ik mijn boek buiten in het zonnetje kan lezen?

Bron
Bron

Als we dan toch bezig zijn om er nog meer positieve gewoonten in te gooien, dan zou het een goed plan zijn om weer eens de schoonheidssalon te bezoeken. Voorheen deed ik dat om de zes weken, maar het is nu zo lang geleden dat ik er eigenlijk wel weer aan toe ben. Who’s with me?

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Welke positieve gewoonten zou jij willen toevoegen aan jouw leven~

happychallenge-achtergrond-transparant (c) Lisanneleeft.nl Lees ook onderstaande artikelen voor een extra shot of happiness :)

New Challenge: HAPPY Challenge
HAPPY Challenge [1] | ‘Mijn Waarden’
HAPPY Challenge [2] | ‘Mijn Ultieme Droom’
HAPPY Challenge [3] | ‘Visualiseer Je Dromen’
HAPPY Challenge [4] | ‘Wat Wil Je Veranderen?’
HAPPY Challenge [5] | ‘Just Do It’

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | Pinterest 

2 thoughts on “HAPPY Challenge [6] | ‘Positieve Gewoonten’

  1. Ik doe nog elke ochtend yoga
    een dag zonder de zonnevlecht
    is een dag niet geleefd

Leave a Reply

