HAPPY Challenge [5] | ‘Just Do It’

~ Replace What If With Hell Yeah!

Doordat ik een maandje gestopt ben met bloggen, zijn ook de Happy Challenge artikelen gestopt. Vandaag begin ik met deel vijf van de challenge: ‘Just Do It’. Geen woorden, maar daden en dus (keiharde) actie om mijn doelen te behalen.

Bron
Bron

In deel vier van de challenge schreef ik dat ik fitter wil worden, wil werken aan mijn plannen en dromen en nog meer mijn rust wil pakken. Mijn uitleg en mijn plan van aanpak kon je ook in dezelfde post lezen. Maar hoe is het de afgelopen weken gegaan?

Let’s Get Fit
Alles stond de afgelopen tijd op een laag pitje, zo ook het bewegen. Het is nog steeds mijn doel om meer te bewegen, maar afgelopen maand zat het er gewoon even niet in. Ik zie dit overigens niet als falen of iets dergelijks, maar gewoon als een time out. Een keuze die ik bewust heb gemaakt. Even pas op de plaats maken.

(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje

Dat betekent niet dat ik nu opeens als een kip zonder kop weer begin waar ik gebleven was. Nee, integendeel. We bouwen het rustig op, want ik zit niet te wachten op blessures. Even weer focussen en een routine opbouwen om echt door te zetten en mijn doelen te halen.

Werken aan mijn plannen en dromen
Mijn bucket list staat nog steeds als een huis en beetje bij beetje kan ik wat dingen afstrepen. Ik heb veel plannen en dromen, maar ik besef me steeds meer dat het echt niet lukt om alles tegelijk te doen. Soms heeft het even tijd nodig en komt het in een latere periode.

Bron
Bron

Ik doe het voor mezelf en dat is het belangrijkste. Ik hoef me voor niemand te bewijzen, dus het is oké als iets niet nu (meteen) lukt. Loslaten, loslaten en nog eens loslaten (zie ook bovenstaande quote). Klinkt heel cheesy, maar just go with the flow! 

Rust
Yes, dat is goed gelukt. De afgelopen weken moest ik van mezelf rust houden. Rust. Complete rust. Dus na het werk, computer uit en ook geen iPad of iPhone. Lekker helemaal niets doen, behalve stil zijn. Dat kan soms best wel ‘euhmm‘ rustgevend zijn :)

Bron
Bron

Hoewel stilzitten voor mij eigenlijk een straf is, heb ik enorm genoten van mijn rustmoment. Ik besef niet altijd dat ik enorm actief ben, maar deze actie heeft mijn ogen doen openen. Als afsluiter en beloning voor mezelf heb ik mijn rustmoment afgesloten met een gezellig dagje weg. Ik ben trots op de rust die ik heb gevonden.

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Beloon jij jezelf als je een stapje verder bent~

happychallenge-achtergrond-transparant (c) Lisanneleeft.nl Lees ook onderstaande artikelen voor een extra shot of happiness :)

New Challenge: HAPPY Challenge
HAPPY Challenge [1] | ‘Mijn Waarden’
HAPPY Challenge [2] | ‘Mijn Ultieme Droom’
HAPPY Challenge [3] | ‘Visualiseer Je Dromen’
HAPPY Challenge [4] | ‘Wat Wil Je Veranderen?’

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

2 thoughts on “HAPPY Challenge [5] | ‘Just Do It’

Leave a Reply

