Wen’s Treat Of The Day: Lentekriebels Tag

Wow, wat was het gisteren lekker weer! Ik heb voor het eerst dit jaar op terras gezeten. Heerlijk buiten geluncht en met mijn snoet in de zon gezeten. Na zo’n top dag zoals gisteren (inclusief zonnestralen) en na mijn eerdere posts over de lente en over de pastel trend, leek het me leuk om hierop verder te ‘borduren’. Serena Verbon van Beautylab.nl bedacht deze tag en vandaag geef ik er mijn persoonlijke invulling aan.

Bron
Bron

1. Wat is de eerste gedachte die in je opkomt bij het woord ‘lente’?
Bij het woord lente denk ik aan zonnestralen, lammetjes en aan planten en bloemen die in bloei staan. Een fijne gedachte dat ik straks weer zonder jas kan lopen. Zodra het zonnetje schijnt, ben ik graag buiten te vinden. Ramen en deuren gaan open en ik haal dan ook graag verse bloemen in huis en wat plantjes voor in mijn (kruiden)tuin.

(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje

2. Als de lente een geur zou hebben, hoe zou die dan ruiken?
Een combinatie van zon, gras, gember, citroengras en lavendel? Dat in een potje en mixen maar :)

3. Wat is je favoriete lente nagellakkleur?
Rood is mijn lievelingskleur. Alleen in de lente en/of zomer zul je mij niet vaak met deze kleur spotten. Dan kies ik voor fijne pastelkleurtjes of een lekkere felle kleur. De kleur fuchsia vind ik mooi, maar ook ben ik dol op de kleur ‘tangarine’. Een, naar mijn mening, zwoele, maar vooral warme oranjerode kleur. Love it!

(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje


4. Wat is je favoriete lente bloem?

Ik heb nu katjes staan, maar ik vind pioenrozen ook erg mooi. Evenals bloesemtakken, ranonkels, narcisjes en de geurige hyacint. Ik ben echt een  bloemenmeisje. Zodra het lekker weer wordt, haal ik ze in huis.

5. Welke lentetrend (make-up, fashion, of beide) spreekt jou dit jaar het meeste aan?
De pastel trend spreekt mij erg aan. Ik schreef er over in deze post. Maar ik hou ook van de nude trend, de grapfhic trend en de floral trend. Qua make up ga ik voor een neutrale ooglook met een knalkleur op mijn lippen.

Ik ben fan van Kiss Kiss Hibiskiss (320) en Berry Bradshaw (340). Beiden komen uit de ultimate colour collectie van Catrice. Ook de lipstick/gloss van Rimmel in de kleur Apocaliptic (303) is mijn favoriet. 

Mijn haar draag ik niet vaak los. Meestal opgestoken, in een staart of in een vlecht en/of vissengraat.
Hair Do 2 (c) W.H. de la Rambelje

6. Wat is je favoriete lenteparfum (geurtje of geurkaars, of beide)?
Zowel zomer als winter draag ik graag geuren van Chanel of Dior. Mijn ultieme toppers zijn: Miss Dior Chèrie, Chance, Coco Mademoiselle en Chanel No. 19 Poudré. Mijn favoriete geurkaars is die van Rituals, in de geur: Under a Fig Tree.

7. Houd jij een lente schoonmaak?
Echt wel! Ik hou van opruimen en schoonmaken. Zo staan mijn kruidenpotjes bijvoorbeeld op alfabetisch lexicografische volgorde. De kleding in mijn kledingkast hangt en ligt op kleur. Ik schreef er deze post over. Binnenkort maakt mijn wintergarderobe plaats voor de zomergarderobe.

(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje

8. Wat is je favoriete lente accessoire?
Een lastige vraag die ik op dit moment niet kan beantwoorden. Ik wil namelijk wat nieuwe kledingstukken en schoenen shoppen, dus het antwoord op deze vraag  houden jullie nog tegoed.

9. Heb jij nog leuke plannen tijdens de Tulpvakantie of de vrije dagen (Pinksteren, Pasen, Hemelvaart)?
Voor het eerst sinds jaren heb ik werkelijk geen idee wat ik ga doen tijdens de vrije dagen. Voorheen ging ik op vakantie, maar dit jaar staat er nog niets op de planning. Hopelijk geniet ik dan van het mooie weer met mijn familie en vrienden.

10. Omschrijf je favoriete lente outfit?
Kleur, kleur en nog eens kleur. En dan in combinatie met een skinny jeans, een goed vallende top of shirt en goede (slee)hakken of fijne stappertjes zoals loafers. In mijn vrije tijd draag ik graag een jeans met een t-shirt en mijn all stars.

(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje

Mij ‘achter de schermen’ volgen? Volg me dan via Instagram via by_wen.

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Hoe zit het met jouw lentekriebels? ~

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

3 thoughts on “Wen’s Treat Of The Day: Lentekriebels Tag

Leave a Reply

