Wen’s Treat Of The Day: De Perfecte Power Nap

~ iSleepy. There’s A Nap For That 

.
Zo, dat was lekker! Ik doe het bijna elke dag, zo ook vandaag: mijn dagelijkse power nap. Even twintig minuten mijn ogen dicht doen voor een lekker ‘dutje’. Zo na de lunch, rond twee, drie uur ‘s middags, krijg ik vaak een dip. Ik word dan moe, heb niet veel inspiratie en ‘kak’ eigenlijk een beetje in. Wanneer ik dit voel, doe ik graag even een power nap voor wat meer energie.

Voordelen Power Nap

Bron
Bron

Uit onderzoek blijkt, dat het houden van een power nap een gunstig effect heeft op je functioneren en dat het zelfs een burnout kan voor komen. Het verbetert niet alleen je alertheid, je creativiteit en het stressniveau. Maar ook je productiviteit en prestaties. Ik voel me altijd weer fris en fruitig na mijn power nap. Ik kan het je dan ook van harte aanbevelen.

Power nap in a snap

  • Trek comfy kleding (of je pyjama) aan en haal eventueel je make up weg.
  • Zet je wekker of gebruik, net zoals ik, de app ‘Power Nap’ (IOSAndroid).
  • Liggen, ogen sluiten en zzzzzz.
  • Als de wekker gaat, blijf dan niet liggen, maar stap meteen uit bed.
  • Aankleden, bed opmaken en weer aan de slag.
Bron
Bron

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Doe jij wel eens een power nap? ~

Uitgelichte afbeelding via laurenconrad.com

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

2 thoughts on “Wen’s Treat Of The Day: De Perfecte Power Nap

  1. Sorry, maar ik, als ervaren burn-outer, kan je vertellen dat een power-nap zeker geen burn-out kan voorkomen. Daarvoor is een burn-out teveel stressgerelateerd, en een powernap is nu eenmaal niet stressverlagend. Wel ben ik het met je eens dat het heerlijk kan zijn. Ik had alleen zelf wel last van het feit dat ik daarna zo duf bleef. Tegenwoordig mediteer ik 10minuten. Voel mij dan fitter dan na een dutje van een uur. Heerlijk. Je moet uiteraard zelf weten wat je het fijnst vind.

    1. Ha Lisa, dank voor je reactie. Ik ben natuurlijk geen arts of deskundige, maar wat ik gelezen heb is dat neurologisch onderzoek dat heeft uitgewezen (Amerikaans Institute of Mental Health). Het kan helpen om het te voorkomen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Om het helemaal te voorkomen is er meer nodig dan alleen een power nap. Ontspanning is nodig om lichaam en geest te laten herstellen van inspanning. Er bestaan natuurlijk verschillende methoden om te leren ontspannen. Yoga, mindfulness of wat jij doet: meditatie. Ik doe zelf aan yoga en een power nap zo nu en dan vind ik ook heerlijk :)

Leave a Reply

