Wen’s Treat Of The Day: Zondagskind

~Hoera, ik ben een zondagskind en word ook door de week bemind.
Enkel ‘s zondags gaat de bel, door de week dan geloof ik ‘t wel. 
Meisjelief, wat is het fijn om een zondagskind te zijn.
(Godfried Bomans, Het Zondagskind)

.
Ik was het aan mijmeren over mijn blogpost van vandaag. Totdat ik opeens dacht aan een Zondagskind.  Maar wacht eens even…ik BEN een Zondagskind (7 augustus 1983). Maar buiten het feit dat je dan op zondag bent geboren (duh…), wat betekent het nog meer? Ik ging op onderzoek uit.

Zondagskinderen zijn mensen die altijd het positieve van alles inzien. Iemand die ervan houdt om niet alleen mensen te leren kennen, maar ook met iedereen kan opschieten. Én als Zondagskind, ben je ook nog eens een ‘gelukkeling’ (bron). Nu wil ik niet zeggen dat ik het geluk altijd aan mijn zijde heb, integendeel.

Bron
Bron

Maar een positieve kijk op alles, heb ik zeker. Ook als het wel eens even tegenzit. Er is immers niemand op deze aardkloot die elke dag positief is. Maar ik ben wel sterk genoeg om mijn schouders eronder te zetten en met een frisse blik vooruit te gaan.

Als echte netwerker met een hands on mentaliteit, zit het wat betreft het contacten leggen ook wel snor. Bovendien kan ik met iedereen opschieten, maar er is maar een klein groepje waar ik close mee ben.

Ik mag dan niet altijd het geluk aan mijn zijde hebben, maar volgens een Japanse gezegde komt geluk naar een huis waar gelachen wordt :)

Live ~ Laugh ~ Love
W&

~ Ben jij ook een zondagskind? ~

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

Leave a Reply

