2013 | Recap: Persoonlijk

2013: Thank You For All The Lessons
Recap: Persoonlijk ~ By Wen

.
Oké, is iedereen ondertussen geweest met het terugblikken op 2013? Vandaag kijk ik (samen met jullie) terug op mijn persoonlijke leven. Ik maakte een aantal trips, ik werd dertig en ik besloot – met alle gevolgen van dien – mijn vaste opdracht op te zeggen. Hoe was het jaar 2013 voor mij, en wat heb ik geleerd?

Bron
Bron

Reizen
Ik ben dol op reizen en ik ben dankbaar dat ik dat dit jaar weer heb mogen doen. Een verre reis zat er helaas niet in. Dit keer heb ik gereisd binnen Europa. Het was te gek!

  1. Parijs

    (c) W.H. de la Rambelje
    (c) W.H. de la Rambelje

    Paris is always a good idea. In april ging ik met mijn zus en zwager, een weekend naar Parijs. We sliepen in een hotel net buiten de stad.  Ik ben er al een aantal keren geweest, maar het blijft echt een ontzettende mooie stad!

  2. Berlijn

    (c) W.H. de la Rambelje
    (c) W.H. de la Rambelje

    In augustus ging ik met een vriendin voor zeven dagen naar Berlijn. Mijn vriendin is helemaal weg van Berlijn en komt er al jaren. Voor mij was het mijn eerste keer. Berlijn, moet je als echte globetrotter gezien hebben. Ik zou graag nog een keer terug willen.

  3. Gragnano | Napels

    (c) W.H. de la Rambelje
    (c) W.H. de la Rambelje

Afgelopen november, was ik voor een zaken/privé trip naar Gragnano, Italië. Mijn opdrachtgever liet mij onverwachts invliegen, om daar het één en ander op gang te zetten. Ik voel me enorm bevoorrecht dat ik mag doen wat ik doe, want dit is onwijs leuk. Ik kocht vijf kilo aan pasta en naast het harde werken, kon ik ook nog even met mijn snoet in de zon zitten.

Emotionele ups & downs
Afgelopen jaar was voor mij een emotionele ‘rollercoaster‘. Wen, die altijd weet wat ze wil, was er even niet. Ik was mezelf een beetje kwijt en ik was totaal niet in balans. Ik wilde voor iedereen goed zijn en als ik daar maar een klein beetje van afweek, dan was ik bang dat mensen mij dan raar vonden. Het zit in mij om alles goed te willen doen en mensen het naar hun zin te maken. Dat betekent niet, dat ik een burn out heb gehad. Integendeel. Maar dit is hoe ik me van binnen voelde.

Ik leg de lat graag hoog voor mezelf. Het liefst zo hoog mogelijk, soms tot in het perfectionisme. Hét perfecte plaatje en dat uitstralen in alles wat ik doe, werkte vermoeiend. Het bracht mij niets en het gaat mij ook niets brengen, want het is niet realistisch. Het is niet goed om het iedereen naar de zin te maken en alles in je leven perfect te doen. Dan word je zo vaak nog teleurgesteld in je leven. Dat is gewoon niet goed, maar ook niet haalbaar.

Ik ging afgelopen jaar meerdere keren over mijn grenzen heen en loslaten vond ik heel erg moeilijk. Als je denkt dat de hele wereld alles van jou verwacht en jij de lat steeds hoog legt voor jezelf, is het logisch dat je af en toe helemaal overloopt. Daarbij komt ook kijken dat je door deze energie, verkeerde mensen aantrekt. Mensen die misbruik van je maken of zogenaamde vrienden die bemoedigend willen overkomen, maar ondertussen kritiek leveren. Dat betekent dat ik een aantal vrienden heb losgelaten.

Bron
Bron

Persoonlijke vooruitgang
Het afgelopen jaar heb ik een aantal dingen geleerd, waar ik heel blij mee ben en waar ik elke dag de vruchten van pluk. Ik probeer mezelf niet te vergelijken met anderen, want iedereen is uniek. Mijn emotionele dip heeft me alleen maar sterker gemaakt. Ik ben een mens met emotionele ups en downs. Dat is niet verkeerd, maar normaal als je een normaal mens bent. Ik ben trots dat ik al zover ben gekomen en ik geniet van elk moment.

Ik heb een aantal moedige stappen gezet en ik vind het knap waar ik nu sta. Ik ben kritisch op mezelf, maar ook blij met mezelf. Ik weet nog beter grenzen te stellen, door goed naar mezelf te luisteren, overzicht te houden en eerder aan de bel te trekken. Wat ik ook geleerd heb is meer tijd voor mezelf te maken door bewust te relaxen en dingen los te laten. Dit gaat goed en voelt als een overwinning!

Bron
Bron

Bijzondere projecten
Ik was lid van het Comité van Aanbeveling en (samen met Liselore Rugebregt) verantwoordelijk voor de crowdfundingsocial media en P.R. rondom de Indische Tantes van Yvonne Keuls. Meer specifiek: twee Indische Tantes in brons. Het achtergrondverhaal en het verslag/(beeld)reportage van de onthulling, kun je hier en hier lezen.

2 Zielen 1 Gedachte (2Z1Gbegon als een grap en, is inmiddels uitgeroeid tot een persoonlijke mind- en lifestyleblog. Sinds 21 maart blog ik met Liselore Rugebregt, over alles wat ons gelukkig maakt. Met humor, zelfspot en een kritische pen gunnen wij andere zielen een kijkje in ons leven.  Onze dagelijkse bezigheden delen wij door middel van veelal vrolijke, maar soms ook minder vrolijke blogposts.

Sinds mei ben ik lid van de Focusgroep van Kies Kleur in Groen (KKIGR). De Focusgroep is een jaar of drie geleden gestart met vertegenwoordigers van culturele groepen, en werkt vraaggericht. Vanaf afgelopen oktober, schrijf ik ook artikelen voor de website en het magazine van KKIGR. Ik coördineer en produceer de bijhorende Social Media kanalen én sinds begin januari ’13, werk ik op internationaal niveau als het gaat om mijn backoffice functie voor GB Cruisepro.

Bron | Bron | Designed by Chriztee Media Art | (c) Mylène Siegers
Bron | Bron | Designed by Chriztee Media Art | (c) Mylène Siegers

Er waren een hoop ‘hobbels’ op de weg en al deze dingen had ik nooit verwacht. Maar wel van gedroomd :) Voor mij betekent het enorm veel en ik kijk terug op een mooi jaar. 2013: ‘You made me cry, made me laugh, but it’s time to move on.’ Ik ben zeer benieuwd wat 2014 me gaat brengen.

Live ~ Laugh ~ Love
W&

~ Wat waren jouw ‘lessen’ in 2013? ~

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

Leave a Reply

