‘Alphabet’

Ah! De welbekende ABC-tag. Wie kent het niet? Ik kwam deze tegen op de blog van Anne Solveig. Hieronder staat achter alle letters van het alfabet, een woord beschreven. Een woord dat belangrijk voor mij is én een laagdrempelige manier om mij (nog beter) te leren kennen. Here we go! 

Allround ~ Yep, that’s me. Een gedreven en veelzijdig persoon met een hands on mentaliteit en pro-actieve werkhouding. Ik krijg energie van een praktische ‘spin-in-het-web-rol’. 

By Wen! ~ Mijn eigen bedrijf en gelijknamige blog.

Carmen ~ Mijn jongste zusje. 

de la Rambelje ~ Mijn achternaam. Elke keer weer, moet ik het spellen. Maakt niet uit. Ik ben trots op mijn achternaam.

Edamame ~ Mjammie! Deze groene sojabonen worden kort gekookt met (grof) zeezout en kun je als snack of aperitiefje eten. 

Ford ~ De auto waar ik in rij. Mijn Ford Ka brengt mij overal naar toe.

Grace ~ De naam van mijn moeder. De allerliefste en beste moeder ter wereld!

Haarlem ~ De stad waar ik sinds een aantal jaren woon. Ik heb het hier enorm naar mijn zin. 

Indo / Indisch ~ My roots

Japan! ~ Wederom mijn roots. Mijn (overgroot)oma is Japans, maar Japan staat ook hoog op mijn bucket list

Koos ~ Al tien jaar mijn bijnaam, voor mij en mijn vriendinnen. Waarom…euhm…dat weet ik eigenlijk niet. Maar, Koos… als je meeleest…waarom ook alweer?

Liefde ~ ‘Alles wat u doet, moet u met liefde doen.’ [1 Korintiërs 16:14]

‘Makan’ ~ Het Indisch-woord voor eten! Ik heb een grote liefde voor koken en lekker (en gezond) eten. Indisch eten, maar ook Hollandse pot. Met sambal. Dat dan weer wel :)

Bron
Bron

Nespresso, what else?‘ ~ Mijn ‘Pixie’ draait regelmatig overuren. Mijn favoriete ‘smaken’ zijn Volluto en Ristretto.

Osigi ~ De achternaam van mijn (overgroot)oma. Naast Indisch bloed, stroomt er ook Japans bloed door mijn aderen.

Parijs ~ Lichtstad, de stad van de mode en stad van de liefde.

Quinoa ~ Gezond en lekker. Ik heb laatst quinoa risotto met champignons gemaakt. Het recept kun je hier vinden.

Reizen ~ Zoveel mogelijk! In eigen land, maar ook (ver) daar buiten. Mijn bucket list kun je hier vinden.

Sambal ~ Sambal eet ik graag en maak ik zelf. Heerlijk met rawit (kleine pepertjes) en trassi. Kan niet zonder en eet het echt (bijna) overal bij. Van nasi goreng tot aardappels. En van soep tot op een boterham.

(Indische) tantes ~ Daar heb ik er veel van, want zoals je wellicht weet zijn Indische families grooooooooot! Maar het is ook een project dat ik laatst heb afgerond. Lees het hier

U ~ ‘Uitmuntend, zei mijn vriendin.’ ‘Ik zei: ja?’ ‘Ja, toch?’ ‘Jij bent uitmuntend.’

Vriendschap ~ Vriendschap moet je koesteren. PUNT.

WEN! ~ Dat ben ik!

X ~ Gebruik ik vaak in een berichtje of what’s app, voor kusje.

Yoga ~ Yoga geeft me letterlijk en figuurlijk de balans die ik nodig heb. Begin december ben ik begonnen met een 30-day yoga challenge. Lees het hier.

Zon ~ Oh, ik mis je zon. Please come back. Elk seizoen heeft zijn charmes, maar ik hou toch echt van de zomer MET zon!

Live ~ Laugh ~ Love
W&

~Wat is jouw ‘ABC’?~

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

7 thoughts on “‘Alphabet’

Leave a Reply

