The DREAM Job Project: Gunnen

Vier maanden. Ik zit al vier maanden thuis, zonder fulltime job. Natuurlijk koester ik mijn twee opdrachten en ik ben er trots op. Ik schrijf stukken voor Kies Kleur in Groen, coördineer en produceer de bijhorende Social Media kanalen én ik werk op internationaal niveau, als het gaat om mijn backoffice functie voor GB Cruisepro. Ik ben blij dat ik in ieder geval een dag in de week aan het werk ben. Het zorgt voor de nodige afleiding, ik kan mijn creatieve ei kwijt en mijn hersenen worden gestimuleerd als het gaat om het uitvoeren van pittige strategieën en processen.

Bron
Bron

In mijn laatste post over The DREAM job Project, schreef ik dat het oké is om je zo nu en dan onzeker te voelen. Maar toch, had ik afgelopen week weer even een dip. Ik hou er niet van om in een dip te zitten. Gelukkig heb ik zulke lieve vriendinnen, die er voor me zijn als het even niet zo lekker gaat. Maar die er ook zijn als ik gelukkig ben en altijd het beste met me voorhebben. Ook zij willen dat het goed met me gaat. Ook mijn jobcoach zegt dat het goed gaat komen, maar dat het een kwestie is van gunnen. Maar ook van geven en nemen. Het spel dat netwerken heet.

Een relatie opbouwen gaat verder dan elkaars naam leren kennen, handen schudden en visitekaartjes uitwisselen. Je moet er serieus werk van maken. Eén keer contact maken is dan ook niet voldoende. Je bouwt pas echte relaties op als beide kanten elkaar goed leren kennen, begrijpen en vertrouwen. Wist je, dat de helft van alle functies in Nederland wordt vervuld door middel van het ‘via via-kanaal’? Het netwerk (familie, vrienden kennissen, sportclubs, serviceorganisaties zoals als de Rotary) van de medewerkers en de mensen die zij kennen.

Bron
Bron

Netwerken is als het werpen van een kiezelsteentje in een vijver. Na een plons ontstaan er steeds wijder wordende kringen in het water. De eerste kringen leiden weer tot nieuwe kringen en worden ook steeds groter. Op dezelfde manier bouw je met netwerken nieuwe relaties op, of bestaande uit. Netwerken wordt vaak nog wel eens gezien als een manier om opdrachten binnen te halen of samenwerking te zoeken. De afgelopen jaren heb ik veel gegeven, zonder direct een tegenprestatie te verwachten. Maar eerder een bijdrage aan een positieve profilering van mijn onderneming.

Ik weet dat mijn netwerk ogen en oren openhoudt, maar ook ik zal hierin een nog actievere rol moeten spelen. ‘Ik ben trots. Het komt ECHT goed, geen twijfel!’

Mocht je iets weten: ik hou me aanbevolen!

Live ~ Laugh ~ Love
W&

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

Leave a Reply

