Echte Vrienden

Vriendschap. Vriendschap betekent voor mij, dat je voor elkaar klaarstaat, naar elkaar luistert, elkaar steunt, maar bovenal wederzijds respecteert. In een vriendschap motiveer je elkaar en geef je elkaar raad en advies. Gevraagd of ongevraagd. Maar ook eerlijkheid en jezelf kunnen zijn, horen in een vriendschap.

Ik heb een klein groepje waar ik erg close mee ben. De één heel dichtbij en de ander heel ver weg. Een hechte vriendschap is iets wat je opbouwt en waar je altijd moeite in moet steken. Soms is het lastig om nieuwe vriendschappen op te bouwen en/of bestaande te onderhouden. Bij de één zul je er wat meer moeite voor moeten doen, dan bij de ander. Maar met wat tijd en geduld, levert het je een vriendschap op voor het leven. Of niet, dat kan natuurlijk ook.

Door de jaren heen zijn sommige vriendschappen verwatert en anderen nog sterker geworden. Ja, helaas… ook in vriendschap kun je teleurgesteld worden. En dat betekent dat je sommige mensen los moet laten. Jullie zitten niet meer op één lijn, hebben een ander leven en een volle agenda. Of, erger nog: als jij je hart wilt luchten, dan laat ze haar reactie overkomen als een bemoediging, maar ondertussen is het kritiek. Jaloersheid, elkaar omlaag praten of demotiveren horen niet thuis in een vriendschap.

Bron
Bron

.
Bij mijn vriendinnen kan ik mezelf zijn. We hebben vaak al aan één blik of woord genoeg. Mijn besties steunen mij door dik en dun, maar houden mij ook altijd een spiegel voor. Dat is niet altijd even leuk, maar het zorgt wel, dat ik weer met beide benen op de grond sta. Ik kan altijd op mijn vriendinnen rekenen en andersom. Ik weet dat ze het beste met me voorhebben en dat ze willen dat het goed met me gaat.

Ik ben dankbaar voor mijn lieve vriendinnen. Ik zie ze niet elke week, sommigen zie ik maar één keer in de paar maanden. Maar dat het vriendinnen zijn, dat weet ik zeker. Dat is iets wat je voelt. Wat er gewoon is. Ze zijn er als ik gelukkig ben, maar ook als het even niet zo lekker gaat. In een (h)echte vriendschap ben je er voor elkaar, ken je elkaar, en kan je met elkaar lachen en huilen. Vriendschap moet je koesteren. PUNT.

Lieve vriendinnen, je weet wie je bent, ik hou van je. XOXO

Live ~ Laugh ~ Love
W&

~ Hoe belangrijk is vriendschap voor jou?
En ben je wel eens teleurgesteld door een vriendin? ~
..

Uitgelichte afbeelding: bron

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | Pinterest 

Leave a Reply

