30-Day Yoga Challenge

~ New month, new challenge

Mijn eerste yogales kan ik me nog goed herinneren. Ik kwam bijna dagelijks in de sportschool om te fitnessen, toen mijn aandacht werd getrokken naar een yogales. Een yogales? Hier in de sportschool? ‘Oh god’… Maar, voordat ik het wist lag ik zwaar te ontspannen op mijn yogamat. Na een week ben ik spieren gaan voelen, waar ik het bestaan niet van wist. Ondanks ik regelmatig sportte! Ik besloot yoga te doen, naast het fitnessen. Ik wrong mezelf in allerlei bochten, maar ik kwam er (elke keer weer) als herboren uit. Een gezond lichaam én gezonde geest, dat is toch een uitdaging die iedereen zal aanspreken?

Het is een hele tijd geleden, maar ik heb besloten om het weer op te pakken. Yoga is erg goed voor je. Het beperkt de fysieke effecten van stress op het lichaam, het verzacht symptomen van angst, depressie, vermoeidheid, astma en slapeloosheid. Yoga vergroot je flexibiliteit, mobiliteit en bewegingsvrijheid, waardoor je nog lekkerder in je lichaam zit. Je wordt bewuster van jezelf, en de wereld om je heen. En uiteindelijk heb je meer kalmte en rust van binnen. Wat het uiteindelijke ‘doel’ van yoga is.

Bron
Bron

Ik ben een ontzettende bezig bij en stil zitten (of mijn mond houden) vind ik erg lastig. Maar met yoga is het anders. Ik ontspan door 5 kilometer te gaan hardlopen, maar yoga geeft me letterlijk en figuurlijk de balans die ik nodig heb. Als ik deze twee inspanningen combineer, dan ben ik werkelijk instaat om alle weerstanden van de dag te doorstaan. En daar zelfs volop van te genieten.

Afgelopen week begon ik met de 30-day yoga challenge van Erin Motz. Erin Motz is een 240 CYT gecertificeerd yoga- lerares. Elke dag krijg je een yogales per e-mail toegestuurd. De video’s zijn eenvoudig te volgen, op elk tijdstip van de dag. De lessen duren ca. tien tot twintig minuten en je hoeft er niet voor naar een hippe studio. Het enige wat je nodig hebt is je yogamat. En ja, je kunt de lessen ook bekijken op Youtube, maar ik laat me liever verrassen :) Je kunt je hier inschrijven.

Een indruk van de challenge, kun je bekijken in de onderstaande video. Wie doet er mee?

.
Live ~ Laugh ~ 
Love 
W&

~Doe jij (al) aan yoga?~

Uitgelichte afbeelding: bron

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

 

2 thoughts on “30-Day Yoga Challenge

    1. Hee super! Ja, fijn gevoel hè? Vandaag laatste dag, maar ik gooi het gewoon in de routine. Hou me op de hoogte. #vindikleuk :) Fijne jaarwisseling!

Leave a Reply

