RECENSIE: Wat Wil De M/V

Wat wil de M/V
Het definitieve standaardwerk over dating en relaties.

Er zijn dames én heren van mijn leeftijd die actief zijn in de wereld van daten of die ingeschreven staan bij een datingsite. Ik behoor niet tot deze categorie. Nee, ik ben niet saai, maar ik ben er gewoon helemaal niet mee bezig. Mijn tijd komt wel, maar niet nu. Toen ik dit boek in handen kreeg, was ik eigenlijk een beetje verbaasd. De moed zonk mij nog net niet in de schoenen. Wat moet ik nu weer met een boek over daten en relaties? Daten is voor mij onbekend terrein en wat ik me gelijk afvroeg: wil ik me nu echt verdiepen in de andere sekse? Ach ja, baat het niet, dan schaadt het niet, toch? Na het openslaan van het boek, werd ik toch wel een klein beetje enthousiast. Waarom heb ik dit niet eerder gelezen? Dat had mij een hoop ellende bespaard.

Wat wil de vrouw en wat wil de man zijn eigenlijk twee handboeken, waarin vragen over de andere sekse zijn gebundeld tot een ware dating- relatiebijbel. Eén voor vrouwen: Wat wil de man?, en één voor mannen: Wat wil de vrouw? Dit driehonderdzeventien pagina’s tellende boek zit vol luchtig en nuttig leesvoer. Op een laagdrempelige manier krijg je in een vraag- en antwoordvorm antwoord op alle vragen die je al eeuwen bezig houden over de man of de vrouw. Een grappige en leuke handleiding die je in de praktijk kunt gebruiken.

Bron
Bron

Het boek begint met een hilarische inleiding van de prins in de witte Porsche himselfJort Kelder. De twee boeken zijn ingedeeld in verschillende hoofdstukken met eigenlijk de vragen waarop ik zelf ook antwoord zou willen hebben. Bepaalde situaties zijn herkenbaar en met de praktische tips zal ik mijn voordeel doen. De do’s and dont’s zal ik in gedachten houden. Het zal vast wel loslopen als je in een bepaalde situatie zit. Dan kun je moeilijk dit boek uit je tas vissen en zeggen: ‘Wacht ff schat, ik moet even checken wat Mirjam en Femmetje ook alweer schrijven over de signalen die je nu afgeeft.’ ‘Even lezen of je wel oprecht geïnteresseerd bent in mij.’ Grinnik! Ik kan er nu wel om lachen, maar het is echt ZO herkenbaar!

Wat zijn nu de belangrijkste datingregels? Hoe stel je je mysterieus op en hoe moet je reageren op zijn versierpogingen? Zet ‘em in ladies: de tactiek van de plakjes worst. [Say what?] En dan hebben we het nog niet eens gehad over de kracht van de vasopressine- en de oxytocinespiegel, oftewel het knuffelhormoon. En mannen: wij zijn niet altijd ontevreden. Het gaat ons er niet om dat het cadeau ‘groot’ of ‘duur’ is. Het gaat om de intentie en frequentie. En misschien wel teleurstellend voor jullie mannen: jullie zullen ons vrouwen nooit helemaal begrijpen. Maar een beetje mysterie, houdt het ook best spannend ;)

Ik sluit af met een paar mooie woorden van Frank Meester: ‘De ware bestaat niet, maar je kunt de ware wel voor elkaar worden.’

Wat wil de M/V? (Alles wat je moet weten over de andere sekse) is geschreven door Mirjam van den Broeke (eerste vrouwelijke hoofdredacteur van Quote) en Femmetje de Wind (bedenker van het tijdschrift Jackie). En uitgegeven door Uitgeverij Prometheus. Het boek is hier te koop.

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Dit artikel verscheen eerder op 2Z1G.nl.