The DREAM Job Project: Vertrouwen Hebben

Mijn geduld wordt echt op de proef gesteld. Ik wist dat de jacht naar een baan een lastige klus zou zijn, maar ZO lastig… dat had ik niet gedacht. Ik netwerk me suf en ondertussen heb ik al meer dan honderd brieven, per e-mail verstuurd. Negen van de tien keer krijg ik een antwoord terug of mag ik zelfs op gesprek komen. Helaas komt het nog niet verder dan een tweede gesprek. ‘Je bent te goed voor deze functie en we zijn bang dat je je gaat vervelen.’

Ik ben goed. Mijn CV is goed. En met mijn capaciteiten zit het ook snor. Alleen er zit een dikke deuk in de arbeidsmarkt. Je kunt zeggen: ‘Ach, je bent pas drie maanden werkloos.’ Ja, dat klopt. En nee, dat klopt niet. In de tussentijd heb ik een aantal mooie opdrachten afgerond en ik heb zelfs een vaste opdracht in the pocket. Voor een aantal uur in de week ben ik werkzaam als webredacteur voor Kies Kleur in Groen. Maar… ik ben er nog niet. 

Bron
Bron

Afgelopen weekend sloot ik me op in mijn huis. Ik was verdrietig en onzeker. Over mijn baan, mijn huis en mijn toekomst. Die onzekerheid liet me niet los. Ik lag er wakker van en was boos en geïrriteerd. Had ik vorig jaar dan niet mijn baan op moeten zeggen? Is het dan toch de verkeerde keuze geweest om voor mezelf te beginnen? Heb ik ergens een signaal gemist? Waarom? Waarom lukt het anderen wel, en mij niet? BLUH! En het toppunt van het weekend? Waterlanders… een hele hoop! MÈH!

Ik wil trots zijn. Trots op wat ik heb gedaan en bereikt heb. En na een weekendje sip zijn, weet ik dat het oké is om je zo nu en dan onzeker te voelen. Dat heeft ieder mens, dus ook ik. Het is prima en ik accepteer het van mezelf. Ik durf te kijken naar wat ik wel heb en naar wat ik al wel bereikt heb. Ik heb een aantal dappere stappen genomen en nu ben ik hier. Ik wil niet stilstaan. Vooral niet stilstaan. Ik wil mezelf ontwikkelen, leren, vallen en weer opstaan.

Bron
Bron

Zelfreflectie is top. Het leert me mezelf nog beter te begrijpen. Ik moet nu weer aan de slag. Want ik weet het zeker. Daar. Daar ergens in de arbeidsmarkt, is er een DREAM job die op mij wacht. Een opdrachtgever die het mij gunt en die een kanjer zoekt, zoals ik. En weet je wat? Ik ga ‘em pakken. Die job, die is van mij. Let maar op. Ready or not here I come!

Mocht je iets weten: ik hou me aanbevolen!

Live ~ Laugh ~ Love
W&

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

Leave a Reply

