The DREAM JOB Project

Werk zoeken zie ik als een militaire operatie. Een fulltime job, dat vraagt om discipline en doorzettingsvermogen. Om dit project goed van de grond te tillen, is een serieuze aanpak zeer noodzakelijk. Want uiteindelijk, wil ik natuurlijk weer fulltime aan de slag.

Gelijk even met de deur in huis vallen. Naast dat ik er ‘kriebels’ van krijg, vind ik het jammer als mensen roepen: “Je hebt nu een lange vakantie en hoeft toch niets te doen, behalve wat briefjes schrijven.” “Heerlijk uitslapen en doen waar je zin in hebt.” “Ah, ik vind het zo zielig dat je geen baan hebt.” “Lekker toch, de hele dag niets doen?”

Fokke & Sukke via www.foksuk.nl
Fokke & Sukke via http://www.foksuk.nl

Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk aan de slag en doe ik er alles aan om aan de slag te kunnen. Maar doordat ik nu in deze situatie zit, wil het niet zeggen dat ik NIETS doe. Ik zie dit als een tijdelijke situatie en ik hou er rekening mee dat het nog een paar weken tot een paar maanden kan duren. Dan kan het altijd meevallen als er toch iets op mijn pad komt.

Ik moet waarschijnlijk nog tot mijn zeventigste werken. Dus, wat zijn nou een ‘paar’ weken en/of maanden op een heel mensenleven? Oké, leuk is anders en ik bedoel het absoluut niet negatief. Maar ik zorg wel dat ik bezig ben met solliciteren, vakliteratuur lezen en netwerken. Een goede planning hebben (het liefst plan ik alles tot in de puntjes) is hierbij erg handig.

Afbeelding via www.golden-parachutes.com
Afbeelding via http://www.golden-parachutes.com

Een goede planner zijn kan toch wel erg handig zijn. Ik vind het heerlijk om te plannen, planningen te maken en me daar stipt aan te houden. Een beetje neurotisch, maar goed… je kan het maar (op tijd) af hebben. Verder is het ook handig om jezelf een ritme aan te leren. Zo ziet dat er bij mij (ongeveer) uit:

6.15 uur | Opstaan, ontbijten.
6.45 uur | Sporten (hardlopen, diverse mat- gewichtoefeningen).
7.45 uur | Douchen en klaarmaken.
8.30 uur | Dagplanning checken en doorvoeren in (online) apps.
9.00 uur | LinkedIn, Twitter en vacaturessites checken.
10.30 uur | Pauze.
11.00 uur | Brieven opstellen en versturen.
12.00 uur | Lunchen. 
13.00 uur | To-do list checken en eventueel bijwerken.
13.30 uur | Nabellen sollicitaties waarvan ik (nog) niets heb vernomen.
14.30 uur | Vacatures (in pdf) en sollicitatiebrieven filen en in een overzicht zetten. Reminders (lees: wanneer nabellen) inplannen.
15.30 uur | Pauze. 
16.00 uur | De verstuurde (begeleidende) sollicitatie e-mails markeren met een vlag. Ik zet mezelf altijd in de bcc en vlag de e-mails, zodat ik weet wat er loopt.
16.30/17:00 uur | Evalueren van de (werk)dag.

Aan het einde van elke dag streep ik af wat ik gedaan heb, dat schept voor mij helder- en duidelijkheid. Ook maak ik graag gebruik van online lifehacking apps. Zo maak ik onder andere gebruik van Wunderlist als to-do list en Toggle en/of de Pomodoro technique met betrekking tot Time Management. Let wel, dit zijn manieren die voor mij werken, ze hoeven voor jou niet per se goed te zijn.

Mocht je iets weten: ik hou me aanbevolen!

Live ~ Laugh ~ Love
W&

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

 

5 thoughts on “The DREAM JOB Project

    1. Dank voor je reactie, Dolly! Een mooie klus waarbij ik mijn secretariële als organisatorische skills kan combineren. Zie dat we al gelinked zijn op LinkedIn ;)

  1. Leuke blog, en weer wat tips erbij? Wat ik me wel afvraag: doe je dit schema 7 dagen per week? Zoja, hoe hou je dat vol?
    Groetjes, Jessie Canna

    1. Dank! Het zoeken naar werk doe ik op drie vaste dagen in de week. Sporten elke dag, waarvan hardlopen drie keer per week (ma, wo, vr). Op 1 dag in de week, werk ik aan mijn blog (deze en 2Z1G.nl) en 1 dag in de week werk ik voor Aequor, als webredacteur. Heb jij ook een blog? Groet, Wendy

Leave a Reply

