RECEPT: Gevulde Rosbiefrolletjes

Mijn zus komt altijd met leuke tips en lekkere recepten. ‘Hé, Wen: ik heb iets lekkers gemaakt.’ ‘Moet je eens proeven.’ YUM! Net als ik, is ze een echte lekkerbek en houdt ze ervan om nieuwe dingen uit te proberen. Mama heeft ons altijd geleerd: eerst proeven, dan pas oordelen. Én, net als onze moeder staan wij graag in de keuken. Wij hebben een grote liefde voor koken en lekker eten.

RECEPT: Gevulde Rosbiefrolletjes

Wat heb je nodig? 

  • (gebraden) rosbief (vleeswaar, ca. 8 plakjes)
  • 2 el knoflookolie
  • 25 gr. pijnboompitten
  • rucola
  • (versgemalen) zout en peper naar smaak

IGRR (c) W.H. de la Rambelje

Wat moet je doen?

  1. Rooster de pijnboompitten in een (droge) koekenpan en laat op een bord en/of schaaltje afkoelen.
  2. Spreid de plakjes rosbief uit op een bord en/of plank.
  3. Besprenkel de rosbief met wat knoflookolie
  4. Verdeel wat rucola over de rosbief
  5. Bestrooi het vervolgens met geroosterde pijnboompitten en met wat zout en peper naar smaak.
  6. Oprollen en klaar!

Lekker voor tussendoor of als borrelhapje!

Bon Appetit!

BRR (c) W.H. de la Rambelje

RR (c) W.H. de la Rambelje

Variaties

  • Je kunt ook olijfolie gebruiken in plaats van knoflookolie.
  • Ik ben dol op rucola. Het heeft net even wat meer pit! Je kunt ook kiezen voor veldsla. Het is maar net wat je lekker vindt.
  • Wat geraspte parmezaanse kaas schijnt ook erg lekker te zijn. Alleen ben ik zelf niet zo van de kaas. ^^

Zelf gemaakt? Ik ben heel benieuwd! Laat het mij weten in de comments. Evenals tips: altijd welkom!

Live ~ Laugh ~ Love
W&

~Wat vind jij lekker als borrelhapje?~

Afbeeldingen: (c) W.H. de la Rambelje 

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

 

2 thoughts on “RECEPT: Gevulde Rosbiefrolletjes

    1. Dank Saskia. Volgens mijn zus is het ook erg lekker met parmezaanse kaas. Mijn lichaam reageert er alleen niet lekker op, dus ik skip dat gedeelte :)

Leave a Reply

