Declutteren: The Results

Afgelopen weekend stond in het teken van: declutteren. Oftewel: opruimen. Even orde in de chaos. Alhoewel er in mijn huis weinig tot geen chaos is. Ik heb nog even getwijfeld of ik hierover een blogpost moest schrijven. Want wat wil ik hiermee bereiken? Dat ik zelf vind, dat ik een expert ben in het structuren en ordenen van dingen? Ja, dat vind ik. Dat anderen dat ook vinden? Nou, de recente reacties, liegen er niet om. Ach, waarom ook niet. In het kader van inspireren en motiveren om… En, daar komt ‘ie weer: sharing is caring.

Voordat ik begin met opruimen, bedenk ik eerst welke kamers ik ga aanpakken. Vervolgens bedenk ik een strategie. Wat mag blijven, wat gun ik een ander thuis en wat mag weggegooid worden. Ik besloot de kledingkasten (in de slaap- en logeerkamer) aan te pakken, mijn boekenkast en mijn archief. Alles is netjes, maar even checken of er toch echt niet iets wegkan. Ofwel naar de papierbak en/of container, ofwel verkopen en/of ‘weggeven’.

(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje

Mijn boekenkast opruimen was eigenlijk een fluitje van een cent. Boeken staan van klein naar groot (of heet dit van smal naar breed?) in plaats van op alfabet. Ze staan wel op categorie, dat dan weer wel. Deze boekenkast (model Billy) komt van de Ikea en heb ik alweer een paar jaar. Ik vind het een prima kast en zo nu en dan verplaats ik de planken naar boven of naar beneden. Het ligt aan mijn creatieve bui die ik op dat moment heb.

Van boven naar beneden:
1. Chicklits, romans, noem het maar op.
2. Links: mind, body & life. Rechts: reisgidsen, verhalen en woordenboekjes.
3. Links: boeken met een Indisch tintje. Rechts: boeken over diversiteit.
4. Kooooooooookboeken.
5. Links: (oude) studieboeken. Rechts: readers, onderzoeken en folders over diversiteit.

En toen. Toen waren de kledingkasten (één kast en negen (!!) lades) aan de beurt. ‘Pfieuw’, wat een berg zeg! Vier grote tassen vol met kleding. Twee tassen met kleding heb ik al naar de kledingbak gebracht. Voor de andere twee is het een nummertje trekken, want ik heb al geïnteresseerden. Grappig hoe dat eindelijk gaat. Zodra mijn vriendinnen of mijn zus weten dat ik ga opruimen, staan ze al in de rij.

In de keuken(kastjes) en badkamer hoefde ik weinig uit te zoeken. In mijn ogen perfect, dus lekker overgeslagen. Check de laatste foto. Dit is wat er weggaat. Het servies en de kookboeken gaan naar mijn zus. Vriendinnen mogen als eerste de zakken met kleding besnuffelen. En wat er over is breng ik weg of ik zet het op marktplaats (mijn advertenties vind je hier.) In de bruine tas zit oud papier en ik heb nog een boek ‘over’ van Johan Grisham (De broederschap), iemand interesse?

(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje
(c) W.H. de la Rambelje

Live ~ Laugh ~ Love
W&

~ Hou jij ook wel eens een opruimdagje?~

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

 

2 thoughts on “Declutteren: The Results

Leave a Reply

