Luna de poes

~ Luna. Goddess Of The Moon
.

Ze is al wel eens eerder op mijn blog verschenen, maar ik stel haar graag aan jullie voor: Luna de poes. Deze kleine lapjespoes woont sinds vorig jaar bij mij. Ze is als vondeling naar het asiel gebracht en niet meer opgehaald door haar baasje. Ze is een beetje angstig, maar komt wel graag lekker knuffelen. Luna is de naam die de vorige eigenaar(esse) aan haar heeft gegeven, en is een Latijnse meisjesnaam. Het betekent maan.

Luna. In het begin nieuwsgierig, maar vooral een held op sokken. Inmiddels zijn we een jaar verder en is deze lieve dame veranderd in een huispoes met een enkele keer een opleving. Dat klinkt ingewikkeld; laat ik het even uitleggen. Al vrij snel merkte ik dat dit een poes is met een ‘verhaal’. Luna kroop onder de bank of bleef soms dagen lang in haar ‘kattenhol’. Ze kwam er alleen ‘s nachts uit om te eten en om naar de bak te gaan. De stofzuiger was ook niet haar beste vriend. Zodra ik dit monster tevoorschijn haalde, bleef ze als een standbeeld zitten of kroop zelfs onder haar mandje (ja, dat kan ook nog).

Oké…deze poes heeft dus een extra gebruiksaanwijzing en heeft speciale aandacht nodig. De dierenarts heeft haar nagekeken en er was geen medische oorzaak. Dan maar als motivator aan de slag. Ik kocht Feliway en probeerde elke dag een uurtje met haar te spelen. Tijd is geloof ik de beste heelmeester in dit soort situaties. Afwachten, veel geduld hebben en belonen als ze uit haar schulpje komt. Mijn geduld is de afgelopen maanden enorm op de proef gesteld. Elke dag gaat het beter met Luna. Ik geef haar graag een kans, want het is echt een lieverd.

Luna is 7 | Een echte knuffelaar | Slank en soepel | Lief | Held op sokken |
Zonaanbidster | Warm & fluffy | Snoepkous | Schone slaapster

© W.H. de la Rambelje
© W.H. de la Rambelje
© L. Stakenburg
© L. Stakenburg
© W.H. de la Rambelje
© W.H. de la Rambelje

Live ~ Laugh ~ Love
W&

~Heb jij een huisdier?~

Uitgelichte afbeelding: (c) W.H. de la Rambelje

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

 

3 thoughts on “Luna de poes

Leave a Reply

