Vrijheid Blijheid

~ My Smile, My Heart, My Life
.

Spijt van dingen die in het verleden zijn gebeurd? Nee, dat heb ik niet. Het leven is te kort om spijt te hebben. Mijn levenslessen hebben mij gevormd tot wie ik nu ben. En óók ik, moet nog een heleboel leren! Maar niemand heeft gezegd dat dit gemakkelijk zal zijn. Maar, het is wel de moeite waard!

Een paar jaar geleden stond ik voor mijn gevoel op een t-splitsing. Mijn vaste relatie ging uit en ik ‘mocht’ kiezen: of terug naar mijn ouders of ik maak mijn verlangens waar en kies voor mijn eigen leven, in een nieuwe stad met nieuwe uitdagingen. Ik besloot om een nieuw hoofdstuk te gaan schrijven in mijn leven en de uitdaging aan te gaan. Het moest ooit gebeuren. Het kuikentje moest vroeg of laat haar ouderlijk huis verlaten, dit was mijn kans en die heb ik gegrepen.

© W.H. de la Rambelje
© W.H. de la Rambelje

‘Denk aan wat je hebt, niet aan wat je niet hebt.’ Dat klinkt simpel als een ander het zegt, maar het is wel zo. Ik werd voor gek verklaard toen ik vorig jaar mijn vaste baan ‘inruilde’ voor een carrière als zelfstandig ondernemer. Het was crisis en dat is het nog steeds. En ja, het is lastiger om een opdracht te vinden of iemand die het je gunt. Maar daar heb ik zelf voor gekozen. Het is mijn droom en ik wil mijn droom leven. PUNT. Mijn leven gaat verder en het is nu tijd om te genieten van mijn droom, maar vooral te groeien.

Vrijheid betekent voor mij niet alleen vrij zijn in de keuzes die ik maak. Voor mij betekent het dat ik mezelf mag zijn. Durven stralen, het lef om nieuwe dingen uit te proberen, maar ook te accepteren dat het wel eens mis kan gaan. Energie geven en werken aan mijn dromen en verlangens. Intens genieten, lachen en veel liefde geven, maar ook krijgen van anderen. Niets is mooier dan het leven, toch?

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Dit artikel verscheen eerder op 2Z1G.nl.

~Wat betekent vrijheid voor jou?~

Uitgelichte afbeelding: bron

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

 

 

Leave a Reply

