‘Mijn Emmerlijst’

YOLO’ (You Only Live Once), ‘Carpe Diem’ (Pluk De Dag) en ‘Try Before You Die’. Allemaal uitspraken die je vast wel kent. Ik heb heel veel lijstjes en dingen in mijn hoofd die ik nog wil doen, maar ik had nog geen bucket list. Een bucket list (emmerlijst) is een lijst met dingen die je nog in je leven wilt doen. Van kleine, simpele dingen tot grote doelstellingen. Misschien kan je nooit alles afstrepen, maar dromen mag, toch? En heb je al wat dingen van je bucket list gestreept: geweldig!

Travel. Afbeelding via 31.media.tumblr.com:tumblr_m27n3lw80s1rsjhzio1_500
Bron

Een globetrotter! Ja! Dat ben ik en in de toekomst wil ik nog veel meer reizen. Hieronder geef ik je een paar gave plekken uit mijn lijst.

  • Andalusië
  • Australië
  • Borneo
  • Cambodja
  • Canada
  • Frans Polynesië
  • Indonesië: mijn wens is om samen met mijn ouders en zus door Indonesië te reizen. Ik ben er één keer eerder geweest, maar mijn zus nooit. En als we daar dan toch zijn: island hopping! Gili-eilanden, Lombok, Sumbawa, Flores, enz! Maar ook: Kalimantan, Sulawesi. Prach-tig!
  • Israel
  • Italië
  • Japan
  • Jordanië
  • Kopenhagen
  • Korea
  • Madrid
  • Laos
  • Parijs: oh wat hou ik van deze stad! Parijs… de stad van de mode… de stad van de liefde… Je t’aime!
  • USA – New York, Los Angeles, San Fransico Lekker met een camper door Amerika banjeren. Tof, toch?
  • Zanzibar
  • Zuid-Afrika
Bron
Bron

En dan is er nóg meer (in willekeurige volgorde):

  • Duiken: veel gesnorkeld, maar dit lijkt mij echt super gaaf!
  • Leren surfen: te gek! Let’s rock & roll! 
Lijkt mij geweldig op Bali of in Australië!
  • Mijn motorrijbewijs halen: dromen over motorrijden deed ik al veel eerder dan dromen over autorijden. Lijkt mij heerlijk om te touren op een motor. En ook wel een beetje stoer :)
  • Dakar rijden: dat zou ik super graag willen doen samen met ‘Koos’, mijn BFF! We hebben het er al heel lang over. Geen twijfel mogelijk: dat gaan we gewoon DOEN!
  • Een kookboek schrijven en uitbrengen:  dat is echt één van mijn grootste dromen. Koken is mijn passie en ik vind het echt heerlijk om te doen. Inspirerend, motiverend, maar ook therapeutisch. Ik ben echt geen type dat zonder eten naar bed gaat of  er maar wat ingooit. Ik zorg erg goed voor mijzelf en daar hoort een gezonde en verstandige maaltijd bij.
  • Een nieuwe keuken: als we het dan toch over koken hebben… Ik droom echt van een nieuwe keuken! Één met super veel opbergruimte en met een zuinige koelvriescombinatie. Een koelkast met lekker veel ruimte inclusief vriezer.  Heel graag a.u.b.!
  • Universiteit: ik zou heel graag mijn master willen halen. Wat voor studierichting weet ik nog niet precies, maar het staat wel op mijn lijstje! De drang om mij steeds blijven te ontwikkelen is enorm groot.
  • Een tattoo: of toch niet…??!! Dat is nog steeds iets waar ik over twijfel. En dan kun jij zeggen: ‘ach, gewoon doen.’ Maar ik denk daar toch anders over. Ik twijfel, ik ben er nog niet klaar voor en het is MIJN lijf. Het is geen plakplaatje, maar een belangrijke beslissing die voor de rest van je leven op je lichaam blijft. Ik denk er graag nog even over na.

Eigenlijk best leuk om een bucket list te hebben. Ik schrijf vanaf nu alles in een boekje en nieuwe dingen/wensen vul ik gewoon aan. Of ik streep dingen af die ik al gedaan heb. Het lijstje is nooit af!

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Dit artikel verscheen eerder op 2Z1G.nl.

~ Heb jij een bucket list, en wat staat er in jouw top 10? ~

Uitgelichte afbeelding (c) W.H. de la Rambelje / 2Z1G 2013

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

2 thoughts on “‘Mijn Emmerlijst’

Leave a Reply

