Het Dertigers Dilemma

~ Destination Dirty Thirty
.

Het leven begint bij twintig, oh nee, bij dertig of wacht… pas bij veertig? Anyway… age is just a number en je bent zo oud als jij jezelf voelt. Het dertigers dilemma: is dit daadwerkelijk een term die psychologen ‘verzonnen’ hebben om het beestje een naam te geven? Ik weet het niet en ik geloof niet dat het werkelijk bestaat. Iedereen, op welke leeftijd dan ook, vraagt zich soms weleens af wat het leven in petto heeft. Ik geloof dat alles voorbestemd is, maar dat je zelf de keuzes maakt.

Als tiener droomde ik vaak over het perfecte plaatje: Een prins die mij op zijn witte paard kwam ophalen. Een goede baan, trouwen, twee kinderen en dan het liefste een jongen en een meisje. Ja, dat zou perfect zijn. We leven nog lang en gelukkig én dat alles graag voor mijn dertigste. Euhm… reality check; hét perfecte plaatje bestaat NIET. En sprookjes bestaan ook NIET. In je dromen; ja! 

(c) via www.fanpop.com:clubs:disney-couples:images:6174842:title:cinderella-prince-charming-wallpaper
Bron

Als tiener droomde ik vaak over het perfecte plaatje: Een prins die mij op zijn witte paard kwam ophalen. Een goede baan, trouwen, twee kinderen en dan het liefste een jongen en een meisje. Ja, dat zou perfect zijn. We leven nog lang en gelukkig én dat alles graag voor mijn dertigste. Euhm… reality check; hét perfecte plaatje bestaat NIET. En sprookjes bestaan ook NIET. In je dromen; ja!

Mijn jaren als twintiger vlogen voorbij. Jeetje, wat ging dat snel! Op mijn dertiende had ik mijn eerste bijbaan en tot een jaar of vierentwintig verdiende ik graag een zakcentje bij. Soms had ik drie of vier baantjes tegelijk om zo mijn eigen geld te verdienen én dingen te kopen of te doen die ik leuk vond. Ik kan mij nog goed herinneren dat ik ging studeren. Ik was één van de oudsten in de klas, maar net als alle andere studenten had ook ik mijn diploma binnen vier jaar in the pocket. Tussendoor reisde ik door Azië, haalde mijn rijbewijs, kocht mijn eerste auto(‘s) en mijn huis. Zette ik mijn bedrijf op en genoot ik ontzettend van het leven. Een echte party animal ben ik nooit geweest. Ik geniet op een andere manier.

Bron
Bron

Nu. Nu ben ik dertig. Geen partner, niet getrouwd en ook geen kinderen. Een ramp? Nee, absoluut niet! Ik ben gelukkig op de plek waar ik nu ben. Er is niets veranderd aan mijn uiterlijk. Mijn borsten hangen nog steeds op dezelfde plek, ik heb geen rimpels én nog geen grijze haren. Ik bedoel maar… Ik ben nog steeds dezelfde met al mijn potentieel en ambities, maar met wat meer levenslessen. Dat dan weer wel :)

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Dit artikel verscheen eerder op 2Z1G.nl.

~ Hoe kijk jij terug op jouw jaren als twintiger?
Bestaat voor jou zoiets als het dertigers dilemma? ~

Uitgelichte afbeelding: via kati-katiskrabbels.blogspot.nl

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

 

 

 

Leave a Reply

