A CAT’S LIFE #5

A Cat’s Life #5
Lunatic Mystery Lady.

Luna; een beetje ‘tic’ met haar gekke miauw. Ze heeft een mysterieus en eigenzinnig karakter. Inmiddels zijn we negen maanden verder, maar ik moet nog elke dag aan haar wennen. Haar -voor mij-  raadselachtige blik, maar vooral schikkerig gedrag. Net als ik wil zij graag controle hebben in het leven. Ieder van ons heeft zo haar favoriete plekje in huis. Voor Luna is dat haar krabpaal of haar mandje. Verder dan dat komt (lees: durft) ze niet. Totdat ik haar een tijdje geleden op ondeugend gedrag betrapte.

Ze verstopte zich, weigerde contact of was ergens zo van geschrokken dat ze haar behoefte niet meer kon inhouden. Ik stond erbij en keek erna. Zielig, vind je ook niet? Een medische oorzaak was er volgens de dierenarts niet, maar wel een vorm van stress. Ik weet niets zeker, maar mijn gevoel zegt dat ze in het verleden mishandeld is. Alles wijst erop en alleen de tijd zal het leren. Nu is het een kwestie van haar vertrouwen (terug) te winnen.

Ik bleef vaker thuis werken om er zo achter te komen wat de oorzaak was van haar stress. Ik heb immers niets veranderd aan mijn huis, dus dat kon het niet zijn. GEK werd ik van het thuiswerken! En niet vanwege Luna…maar vanwege verbouwingswerkzaamheden rondom de flat, de hovenier die het gras maaide, de constant blaffende hond(en) van de buren op links en het toppunt: een huilbaby inclusief ruziënde (nieuwe) buren op rechts. Get it?

Tja… wat kun je daar nou tegen doen? Ik kan de geluiden moeilijk op mute zetten, zodat Luna er geen last van heeft; toch? Een vriendin kwam met een tip: Feliway, hét geheim voor gelukkige katten. Het helpt katten op natuurlijk wijze om te gaan met stresssituaties en zorgt voor een harmonieuze omgeving voor mij en voor Luna. EN OF het helpt! Joepie! We are happy again!

ACL5.2 © W.H. de la Rambelje : 2Z1G 2013.
Live ~ Laugh ~ Love

W&

Dit artikel verscheen eerder op 2Z1G.nl.

~  Wat is jouw geheim voor een gelukkige kat? ~

Afbeeldingen: (c) W.H. de la Rambelje / 2Z1G 2013

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

 

Leave a Reply

