SUNDAY QUOTES #18

#18 Never Apologize For What You Feel. It’s Like Saying Sorry For Being Real.
.

Vertellen hoe je je ECHT voelt zonder dat jouw zwakke, misschien wel pijnlijke, plek tegen je gebruikt wordt. Feedback geven zonder dat de ander compleet over de rooie gaat en je vervolgens aan het kruis nagelt. Je kwetsbaar opstellen zonder daarvoor ‘afgestraft’ te worden. Zou dat nog kunnen in deze wereld? Ik heb er soms een hard hoofd in.

Vroeger was ik een enorme flapuit. Ik droeg mijn hart (en mijn hart is nogal groot) op mijn tong. Dit gedrag werd mij niet altijd in dank afgenomen. Soms is het beter om eerst na te denken, voordat je iets zegt. Wil je toch reageren? Slaap er desnoods een nachtje over. Geloof me, dat voelt veel fijner. Niet alleen voor de ander, maar ook voor jou. :)

Als er naar mijn mening gevraagd wordt dan zal ik altijd oprecht antwoorden. Maar bij het oordelen over iemand die ik niet of nauwelijks ken, hou ik mij in. Sterker nog: ik oordeel niet. Dat is namelijk niet bepaald chique. En om het af te sluiten; Iedereen vindt wel IETS. Dus in plaats van sorry zeggen: alles wat je vindt mag je bij de politie brengen. ‘Hopasakee’, klaar ermee!

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Dit artikel verscheen eerder op 2Z1G.nl.

~ Neem jij jouw woorden terug of bied je achteraf je excuses aan?  ~

SQ#18 © 2Z1G 2013

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

Benieuwd naar de notitiekaartjes die wij gebruiken voor de Sunday Quotes? Check usem.nl

.

Leave a Reply

