#Zen | By Wen

~ Do Not Let The Behavior Of Others Destroy Your Inner Peace
~ Dalai Lama
.
.

Druk, druk, druk. We leiden een druk bestaan: werken, leren, sporten, socializenMeeting hier, tentamen daar, oeps-geen-tijd-gehad-om-te-luchen of oh-het-is-al-laat-laat-ik-maar-wat-afhalen. We denken (te) veel aan anderen, maar denken we eigenlijk weleens aan onszelf?

Lekker chillen in de sauna. Complete ontspanning van lichaam en geest met temperaturen ergens tussen de 80º en de 100º. Chillen in je BLOTE billen. Mensen die zich niet of amper ‘bloot’ durven te geven op het werk, maar vervolgens wel in vol ornaat rond paraderen. No thanks! Mij NIET gezien. Ik ga liever naar een hammam ((Oosters) badhuis) voor vrouwen. Daar is het dragen van een onder- en/of bovenstuk verplicht. Het kan mij echt niets schelen of het nu beter is met of zonder badkleding, maar ik hoef niet alles van iedereen te zien. TOO MUCH INFO! 

Ik snap niet dat mensen zich kunnen ontspannen tijdens het lezen van een boek. Zelf ben ik daar te ongeduldig voor. Boeken lees ik zo nu en dan, en ik zou het eigenlijk weer op moeten pakken. Ik geloof dat ik een worm in mijn bil heb, want ik kan echt niet stilzitten of even ontspannen liggen. Ik moet altijd wat te doen hebben, lees: bewegen. Misschien begin ik weer met lezen tijdens de vlucht naar Berlijn volgende maand, voor onze eerste 2Z1G-trip. Dan moet ik ‘verplicht’ stilzitten.

Afbeeldingen via: gem-thatscool.blogspot.nl / peterwijnants.net
Afbeeldingen via: gem-thatscool.blogspot.nl / peterwijnants.net

Strandvakantie, bakken en braden en (coma)zuipen: nee, ‘dankie’! Ik ontspan liever tijdens een avontuurlijke reis met een backpack. Lekker in Azië rondtrekken, niets geen planning, maar gewoon wat bladeren door de Lonely Planet en we zien wel waar we uitkomen. Lang op reis met een kort verblijf op een locatie, of een lang verblijf, want wat maakt het uit? Geen planning, dus lekker vrij en blij de wijde wereld in trekken.

Zen; harmonie tussen binnen en buiten. Dat zou je heel goed kunnen creeëren door meditatie en/of yoga. Maar mij geeft het juist een onrustig gevoel. Stilzitten is voor mij echt een straf. Ik ren letterlijk de benen uit mijn lijf tijdens mijn hardlooptraining of train mijn lijf strak tijdens het skaten. Mijn geest leegmaken, het inademen van frisse lucht en genieten van de omgeving. Wat wil een mens nog meer?

© W.H. de la Rambelje

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Dit artikel verscheen eerder op 2Z1G.nl.

~ Hoe ontspan jij ~

Afbeelding header: www.etsy.com

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest  

Leave a Reply

