What To Do? [G]een Tattoo?

~ Keep Calm And Get Inked

.
Al jaren denk ik na over een tattoo. Het kriebelt bij me; ik wil er eentje, maar ik twijfel nog. Een belangrijke beslissing, want als het er eenmaal zit, blijft het voor de rest van je leven op je lichaam. Ik wil een zwaluwtattoo: vijf zwaluwtjes met een voor mij belangrijke betekenis. Waar en wanneer? Misschien wel op mijn dertigste verjaardag (07-08-’83)… wie zal het zeggen?

The Girl With The Swallow Tattoo
De exacte plek weet ik nog niet, maar vijf zwaluwtjes om mijn familie te symboliseren: mijn vader, mijn moeder, mijn zus en mijn andere zus (overleden: 15-10-’86). Ik heb haar niet gekend; ze overleed een paar uur na haar geboorte. Desalniettemin hoort zij bij het gezin. Als dat kleine sterretje in de hemel zal zij mij altijd (blijven) volgen. In de Sunday Quotes #8 schreef ik dat, naarmate ik ouder word, steeds meer besef dat op een dag mijn ouwe lui ook naar de hemel gaan. Natuurlijk wil ik daar niet over nadenken, want het is nog niet zover. Maar ooit komt de dag, dat is het leven.

Zwaluw Tattoo
Een zwaluw is vooral bekend bij zeelui die deze tatoeage vroeger vaak lieten plaatsen. De zeelui wisten dat wanneer zij verdwaald waren op zee en een zwaluw zagen, dat zij dicht bij de kust waren. De betekenis was voor hen dus voornamelijk dat zij weer veilig thuis kwamen. Ondanks dat de zwaluw een echt “oldskool” symbool is geworden, geven mensen tegenwoordig veel verschillende betekenissen aan de vogel. (Bron)

By Wen
Ik wil mijn familie voor altijd bij me dragen. Ik wil vliegen. Ik wil vrij zijn. Ik wil keihard op mijn bek vallen, opstaan én weer doorgaan. Ik wil doen en laten wat ik wil in het kader van: ondernemen, de wereld zien en mezelf (verder) ontwikkelen. Maar ik wil altijd terug naar mijn (t)huis kunnen. Mijn eigen plekje waar ik mij veilig en senang voel en waar ik kan zijn wie ik wil zijn. Home: where the love is. ‘YEP!’ Die vier dingen (familie, reizen, vrijheid en thuis) zijn mijn verhaal achter de bijna-maar-nog-niet-helemaal- zwaluwtattoos.

Inspiratie

© 2Z1G 2013

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Dit artikel verscheen eerder op 2Z1G.nl.

 

~ Heb jij een tattoo? En wat is jouw verhaal? ~

Afbeeldingen van links naar rechts:
psbydila.com | media-cache-ec3.pinimg.com | data.whicdn.com | creativefan.com

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

Leave a Reply

