A CAT’S LIFE #3

A Cat’s Life #3
Come Out, Come Out, Wherever You Are!

.
Luna woont bij mij sinds oktober 2012. Vanuit het dierenasiel, via een vriendin, is ze bij mij terechtgekomen. Mijn vriendin vond het lastig om goed voor Luna te zorgen, maar bovenal bleek ze allergisch voor katten te zijn. Zelf was ik nog in de ‘nadenk-fase’ om een ‘poezenbeest’ te nemen. Dat is toch een serieuze stap die je moet zetten en waar je goed over na moet denken. Ten eerste: het kost extra centjes, ten tweede: ik kan niet zomaar een paar dagen weg of zes weken op avontuur naar Azië (beide doe ik graag) en ten derde: ik ben ook (lichtelijk) allergisch voor katten. Maar omdat ze om die redenen (zorgen en allergie) terug moest naar het asiel én ook nog eens chronische niesziekte bleek te hebben, besloot ik het toch te doen. Ik wilde haar een kans geven en haar een fijn plekje geven.

Luna is een rustige poes, die – net zoals andere ‘poezenbeesten’ – erg van slapen houdt. Ik merk dat ze bang is om uit haar schulpje te komen en ze verstopt zich liever dan dat ze zich laat zien. Spelen vindt ze dan ook erg eng! Maarrrr het laserlampje daarentegen… Dat vindt ze dan weer wel interessant. Ik denk zelf (en mijn vriendinnen ook) dat ze in het verleden bang gemaakt is of erger nog: geslagen. Als je niet eens naar de keuken durft om een hapje en een drankje te nuttigen en wegduikt bij elke plotselinge bewegingen… Echt zielig!

ACL © Wendy de la Rambelje 2013
© Wendy de la Rambelje 2013

Ik geef haar alle liefde die ik heb en gelukkig komt ze steeds meer uit haar schulpje. Ze hobbelt nu lekker mee naar balkon om, net als ik, te genieten van het zonnetje. Met haar gekke miauw komt ze vaak knuffelen en kopjes geven. Het is een echte lieverd! Op echt stoute dingen heb ik haar (nog) niet kunnen betrappen. Vaak ligt ze onschuldig in haar mandje om zich heen te kijken. En dat ze weleens aan mijn bank heeft gekrabbeld… tja… dat is het is risico van het vak denk ik dan maar . =^.^=

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Dit artikel verscheen eerder op 2Z1G.nl.

~  Heb jij nog tips voor mij en Luna? ~

Uitgelichte afbeelding: (c) W.H. de la Rambelje

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

.

2 thoughts on “A CAT’S LIFE #3

  1. Tja, schuwe katjes… we hebben er ook een paar gehad en zou hele verhalen kwijt kunnen over een kat die uit pure stress door een glasplaat heensprong en daarna gevangen moest worden met een speciale kooi van de dierenambulance. Gevolg een peperdure op en 6 weken konijnhokarrest.
    Ik denk dat je al op een hele goede weg bent. Namelijk dat Luna naar jou toekomt en meekomt. Is al wat. Bij de meeste katten die ik ken en die zo schuw waren was tijd de beste heelmeester. En daarmee bedoel ik afwachten, veel geduld hebben en verbaal belonen als ze ietsjes uit haar schulpje komt.
    Succes!

    1. Dank je wel Cornelie, voor je reactie! Geduld is inderdaad een schone zaak en ik wacht rustig af :). Liefs, Wendy

Leave a Reply

