My 30 Day Challenge

~ Do Something Different For 30 Days and Change Your Life

.
In diverse posts kon je het al lezen: ik heb de doe-factor en I loveeee working out! Ik hou van uitdagingen en ik hou er van om mijzelf uit te dagen. Daarom doe ik sinds een tijdje elke maand een 30 Day Challenge. Zoek een challenge uit, doe deze elke dag voor de komende dertig dagen en creëer een nieuwe gewoonte.

http://thirtydaysofdifferent.com
Afbeelding via thirtydaysofdifferent.com

30 day shred – Jilian Michaels
Puur toeval dat ik deze challenge tegen kwam, maar ik was meteen enthousiast. Eigenlijk is het vrij simpel: 30 dagen, drie verschillende levels en elk level doe je tien dagen. Het enige wat je nodig hebt is een fitness mat (de mijne is van Nike en heb ik hier vandaan), gewichten (de mijne kreeg ik van de Sint en kun je hier vinden), sportkleding, sportschoenen en een flesje water. Een makkelijker programma bestaat er niet, toch? Met een dosis energie en doorzettingsvermogen ben je iedere dag 30 minuten aan het bewegen. 

Flow Magazine – foto project
In de Flow scheurkalender staat op elke eerste dag van de maand een andere 31 (of 30) dagen project. Liselore en ik hebben meegedaan aan de challenge van maart. 31 dagen lang hebben we de mooiste plekjes in en rondom ons huis op Instagram geplaatst, onder de hashtag #Flow31details. See for yourself:

© W.H. de la Rambelje / 2Z1G 2013
© W.H. de la Rambelje / 2Z1G 2013

Drop it like a squat
Wie wil er geen strakke(re) billen? Momenteel ben ik bezig met deze challenge, prima te doen als aanvulling op mijn normale trainingsschema. In deze challenge zitten een aantal rustdagen, noodzakelijk om je spieren de nodige rust te geven. Tijd en snelheid zijn hier niet belangrijk: het is vooral belangrijk dat je de squat goed uitvoert. Zelf doe ik elke dag een andere variant, want de ‘normale’ squats vind ik een beetje saai. De ene dag doe ik een ‘normale’ squat en de andere dag doe ik een ‘jump squat‘, waarbij ik na de squat omhoog spring.

Tip van mij: als je jump squats gaat doen, zorg dan dat je ver van te voren wat hebt gedronken en niet net daarvoor. Dan krijg je geen ‘klotsbuik’ *grinnik*.

Nog 14 dagen en dan zit ik op de 250 squats: ‘woohoo’!

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Dit artikel verscheen eerder op 2Z1G.nl. 

~ Wat is jouw (30 Day) Challenge? ~

Uitgelichte afbeelding via: Afbeelding via skinnymom.com

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

Leave a Reply

