Paris! Paris! Oui! Oui!

~ Amour De Ma Vie!

.
Parijs: lichtstad, de stad van de mode en stad van de liefde. Afgelopen april was ik alweer voor de vijfde keer in deze mooie stad. Eerlijk is eerlijk: Parijs ziet er toch stukken beter als als het zonnetje schijnt! Pattas aan en gaan met die banaan! Heerlijk wandelen en volop genieten: life is good!

We (mijn zus, zwager en ik) kwamen zo rond 10 uur ‘s ochtends aan in Parijs en liepen vanaf de Place de la Concorde richting de Arc de Triomphe en de Champs-Élysées. La plus belle avenue du monde (de mooiste laan ter wereld) trekt veel rijke en bekende personen. En nu we toch in dé stad van de mode waren, kon het geen kwaad om alvast wat inspiratie op te doen…

Parijs2 © Wendy de la Rambelje 2013

Heerlijk wandelen door Parijs! Helemaal verliefd op deze balkonnetjes. O Romeo, Romeo! Wherefore art thou Romeo?

Parijs3 © Wendy de la Rambelje 2013

Ondanks dat ik de Eiffeltoren al miljoenen keren gezien heb, vind ik het toch altijd weer een ‘ding’ om te zien. Wereldwijd hét symbool van Parijs, lieve lezers! 317 metertjes hoog, 7300 ton zwaar. Mijn zwager stond een aantal uuuuuuuren in de rij, want hij wilde persé naar boven. Mijn zus en ik hadden ondertussen trek gekregen en zochten naar iets gezonds om te eten. Struikelend over de kraampjes met crêpes, wafels en andere ‘vette zooi’ vonden we dan eindelijk een supermarkt met heel wat lekkere en verstandige (lees: gezonde) tussendoortjes.

Nou en of ze daar lekkere tussendoortjes hadden! DAAR: in MIJN pad! Een overheerlijke, goddelijke MAN met de meest lekkere kont OOIT! Onweerstaanbare charme in stijlvolle verpakking… euh ik bedoel euhm… uniform! Ik kon mijn ogen niet afhouden van deze lekkernij met zijn beestachtig lekkere parfum… *hmm zwijmel!* Ik verstond natuurlijk geen zak van wat hij zei, maar zijn stem klonk als muziek in mijn oren.

Die kont… JA! Die heb ik eens goed kunnen inspecteren toen ik achter hem stond in de rij. Werd ik daar toch een partijtje betrapt toen ik zijn stevige bilpartij aan het checken was! ‘Hi, how are you’? Snotverdikkeme… snel!!! Ik draaide me om naar mijn zus en keek haar aan… ‘Hij heeft het tegen jou OEN’!’ ‘Oh’, zei ik… ‘euhmzz hello!’ Euhmzz hello??? What the f***!!! Kon ik niets beters verzinnen dan dat??? Waar is de handleiding versiertrucs en openingszinnen als je het nodig hebt? AAARGH! Shit, shit, shit! ‘Goodbye, au revoir’, riep hij toen ik nog met een bek vol tanden stond. Goodbye, goodbye? Dacht ik nog… NEEEEEEE!!!! Niet weg gaan! Gggggghellooooo misterrrr please don’t goooooooooo! Take me with youuuuuuuu! ‘NEXT’!!!!! ‘Jij bent!’ zei mijn zus. Huh? Oh, ja… ik ben….

Parijs1 © Wendy de la Rambelje 2013

Moving on! Heerlijk weertje hadden we! Hieronder nog wat snapshots van de Arc de Triomphe du Carrousel en de Notre-Dame. Het Louvre was op die dag gesloten vanwege een staking van het personeel. Die waren boos vanwege steeds brutalere en agressievere zakkenrollers in het museum.

Niet vergeten om de liefde te bezegelen op de Pont des Arts, ook wel bekend als de brug der geliefden. In de zon glinsterden de slotjes die aan de reling van de brug hangen. De mythe is als volgt: zet samen met je partner jullie namen op het slotje en gooi vervolgens de sleutel van het slotje in de rivier. Jullie zullen nu tot in de eeuwigheid met elkaar verbonden zijn! Of er door één van ons een slotje aan de reling is gehangen? Wie weet…?!

Parijs5 © Wendy de la Rambelje 2013

Parijs6 © Wendy de la Rambelje 2013

Parijs7 © Wendy de la Rambelje 2013

Parijs4 © Wendy de la Rambelje 2013

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Dit artikel verscheen eerder op 2Z1G.nl.

~Wat zijn volgens jou de do’s and don’ts in Parijs? ~

Alle afbeeldingen: (c) W.H. de la Rambelje

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

Leave a Reply

