Gezond De Zomer In

.~ ~      ~ Gezond de zomer in: work that body!

.
We zitten alweer in de vierde maand van het jaar en dat betekent: bijna zomer! Ben jij al zomerproof? Toen ik nog studeerde en bij paps en mams woonde was ik zo’n vijf keer per week, drie uur lang in de sportschool te vinden. Nu ik ZZP’er ben, lange dagen maak en (vaak) zittend werk verricht, heb ik niet altijd meer even tijd om naar de sportschool te gaan. Sterker nog.. ik ben niet eens meer lid van de sportschool!

Train like a beast look like a beauty (bron: http://weheartit.com/entry/49099546/via/arroblowsakiss)

Wat doe je dan, behalve op je kadetten zitten? Ik sport graag ‘s ochtends voordat mijn werkdag begint. Dat betekent dus soms dat ik al om 5 uur opsta om te gaan hardlopen. Ik zwem zo’n twee keer in de week en tussen de bedrijven door rol ik ook graag op mijn skates! Naast deze outdoor activiteiten heb ik ook een aantal favoriete workouts die ik volg op YouTube. Je hebt helemaal geen dure personal trainer nodig om regelmatig te sporten, ik laat jullie zien hoe je dat zelf thuis ook kan doen. Dit zijn ze op een rijtje:

Blogilates
Blogilates is een blog gerund door Cassy Ho. Cassy is een pilates instructrice en laat op een leuke en professionele manier de workouts zien. Deze dame is een echte motivator en door haar vrolijk en oppeppend karakter zorgt ze dat elke workout weer een groot feest is! Op Blogilates vind je naast filmpjes ook andere dingen zoals sport- en eetschema’s en recepten.

Blogilates - april2013 (Bron:http://www.blogilates.com)

Het is alsof je privéles hebt in je huis…en dat voor de buis! Wie wil er nog betalen als er dit soort leuke mensen zijn die zelf geweldige filmpjes maken? Ik vind het top!

Jillian Michaels
Niet iedereen in Nederland heeft van de Amerikaanse Jillian Michaels gehoord, maar als je van sporten houdt of wilt gaan beginnen, moet je deze naam goed onthouden. Jillian is in Amerika vooral bekend van de programma’s The Biggest Loser en Losing It With Jillian. Al op haar zeventiende werkte ze als personal trainer. Er zijn veel verschillende sportprogramma’s die je van haar kunt volgen. Elke ochtend en avond volg ik één van haar programma’s. Mijn favorieten zijn: Jillian Michaels 30 Day Shred  en Jillian Michaels: 6 Week Six-Pack.

At the end of the day your health is your responsibility (Bron:http://www.juxtapost.com/site/permlink/c969a240-57aa-11e1-aa0c-eb72ad702974/post/jillian_michaels_quote/)
.
Insanity® workout
Shaun T! Shaun wie? Shaun T! Shaun Thompson, een bekende personal trainer uit Amerika heeft dé nieuwste rage in sport-land bedacht: Insanity®. Insanity® is een programma van 60 dagen waarin je 6 dagen per week traint, 45 minuten lang. Je hebt er geen gewichten, apparaten of hometrainer voor nodig. Alleen jij, Shaun T en een fitness-mat ;-) Deze training schijnt rete zwaar te zijn! Oordeel zelf: Insanity.
.
Voorlopig ben ik nog wel even zoet met bovenstaande activiteiten. Maar Insanity® motiveert mij wel om nog harder te werken aan mijn lijf. Wat zou jij doen?
.
shaun-t-insanity-group


Gezond eten
Ik hou van lekker eten! En als het om gezond eten gaat dan krijg ik dat goed voor elkaar. Een beetje van mezelf, maar ook met hulp van mijn voedingscoach. Inspiratie voor lekkere, maar vooral gezonde recepten haal ik onder andere van de volgende sites:

  • De Groene Meisjes – Groen, Vegan en Gezond! En ze houden van katten =^.^=
  • Culy – Recepten, foto’s, handige filmpjes en slimme tips voor in de keuken (I like!)
  • Kyra de Vreeze – “De beste investering die je ooit kunt maken, is in je eigen gezondheid en geluk.”  Kyra rockt! Ze weet veel over voeding, gezondheid en yoga (I love!) Ik ben zeer benieuwd naar haar kookboeken ‘Daytoxen Kyra’s Kitchen. Beiden nog niet in the pocket, maar ze staan zeker op mijn wensenlijstje! (Dus Kyra: als je meeleest… ;-) )

Live ~ Laugh ~ Love
W&

Dit artikel verscheen eerder op 2Z1G.nl.

~ Hoe zorg jij dat je gemotiveerd blijft om gezond te eten en bewegen? ~

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

3 thoughts on “Gezond De Zomer In

  1. hahaha ik lees mee ;)) :))
    mail me even dan breng ik jullie in contact met mn uitgeverij, misschien kunnen ze een recensie exemplaar missen :))
    en… THANKS XL voor de te coole woorden!!! xoxoxo! kyra

Leave a Reply

