Wen die er niets van ken!

23 augustus 2012, 16:00 uur. Ik stapte in mijn pumps en schreef me in als ZZP’er bij de Kamer van Koophandel. De eerste stap om mijn droom waar te maken was gezet. By Wen Office Support & More was een feit, en mijn nieuwe leven kon van start gaan. Maar… hoe ben ik gekomen tot dit nieuwe begin?

Ga jij maar op pad, ik regel de rest
Op mijn 16e begon ik als stagiaire bij Gabriëlla Bronsema. In de acht jaar die ik voor haar heb mogen werken, heb ik van alles gedaan: het maken van een studiereis, verkopen van reizen, de rol van eerste aanspreekpunt bij beurzen etc.. You name it, I did it. Waar ik enorm veel enegerie van kreeg, was al het vertrouwen en de vrijheid. Het gaf me de vrijheid om te zeggen: ‘ga jij maar op pad, ik regel de rest.’ Ik kan me haar reactie nog goed herinneren: ‘Jeutje wat ben je goed! Jij moet voor jezelf beginnen’ Uhuh…

Olympische Spelen 2008
En toen mocht ik als projectcoördinator meewerken aan de Olympische Spelen van 2008. Man oh man, wat een supergave tijd heb ik daar gehad, en ook enorm veel geleerd. Ik schreef onder andere relatiemarketingprogramma’s voor de partners en oprichters van Holland Business Promotion Office. Wat kreeg ik een energie van deze rol!

De jaren daarna kreeg ik veel kansen om mijzelf verder te ontplooiien, maar ondertussen begon het idee om voor mijzelf te beginnen steeds meer te kriebelen.

STOP! Tot hier en niet verder!
Ik besloot niet toe te geven aan mijn kriebels. Ik wilde me eerst bewijzen. Daardoor ging ik nog harder werken dan ik al deed. Ik dacht: dan val ik vast wel op. En dan hoor je ineens: ‘Kom je Wen, het is vijf uur.’ Vijf uur? Ik ben nog helemaal niet klaar. Ik ben er inmiddels wel achter dat ik een workaholic ben. Ik hou van mijn werk. Ik werk ook graag in de avond en ‘s nachts als het lekker stil is en er de ruimte ontstaat voor alles en niets.

Kom op Wen, You can do it!
Ontspannen vind ik erg lastig en daarom begon ik met hardlopen. Ik had ergens gelezen dat veel mensen dit doen om ‘hun hoofd leeg te maken’. Ik sprak mezelf toe: kom op Wen, you can do it. Je bent een doorzetter, altijd al geweest, 28 lesjes: makkie!

Ik kocht een lading hardloopkleding (ja, je moet er wel goed uitzien tijdens het hardlopen) en gooide de podcasts van start 2 run op mijn Iphone. En daar ging ik, keihard, een paar maanden later over de finish van de 10e Marikenloop in Nijmegen. Vijf hele kilometers en een leeg hoofd rijker!

Is dit wel wat ik wil? Word ik hier wel gelukkig van?
Zo tijdens het hardlopen dacht ik over verschillende dingen na. Waar sta ik nu in mijn leven? Is dit wel wat ik wil, en word ik hier gelukkig van? Ik besloot iets te doen met mijn kriebels om voor mijzelf te beginnen. Ik wilde meer uit het leven halen, mooie dingen doen. Dingen waar ik gelukkig van word en waarbij ik in mijn element ben.

Ik ben Wen
Ik hoor het hem nog zeggen, Peer, mijn leraar op de middelbare school: ‘Wen die er niets van ken.’ Daar kon ik heel verdrietig of boos om worden. Maar nu kan het me niets meer schelen. Ik ben Wen, ik ben sterk, slim, een doorzetter en ik mag er zijn!

Deze zomer heb ik mijn bedrijf opgezet en ben ik steeds meer gaan beseffen dat ik dingen wil doen waar ik zin in heb. Mooie projecten coördineren en organiseren, reizen, hardlopen en meer doen met mijn passie: koken!

Eigenlijk Peer, ben ik je best dankbaar! Als ik aan jouw woorden denk, dan denk ik: wrong bet! I’m a champ!

Live ~ Laugh ~ Love
W&

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

One thought on “Wen die er niets van ken!

Leave a Reply

