Olympische Spelen 2008 | Holland Business Promotion Office

Holland Pioneers In International Business

.
Voor elke Nederlander is het duidelijk wat wordt bedoeld met de Randstad, maar in feite is de Randstad niet meer dan een begrip in de Nederlandse bestuurlijke context. De kerngroep Randstadpromotie (onder voorzitterschap van de burgemeester van Rotterdam, de heer Opstelten) was er destijds van overtuigd dat ‘Holland’ het merk voor de promotie van de Randstad moet zijn: het is krachtig en het bindt steden, regio’s en economische sectoren.

Het Holland Business Promotion Office (HBPO) heeft vorm gekregen door middel van een samenwerkingtussen de vier grote steden, vier provinciale overheden, het Ministerie van Economische Zaken, de mainports Schiphol en Port of Rotterdam  en de Vereniging van Bloemenveilingen Nederland VBN.  Zij hebben zich vastgelegd in een convenant voor een periode van vier jaar en twee maanden, ingaande op 1 november 2006 en eindigend op 31 december 2010.

HBPO (c) W.H. de la Rambelje

In het convenant is het hoofddoel voor de periode 2006 tot en met 2010 als volgt geformuleerd: ‘Concrete internationale marketing- en promotieactiviteiten van steden, regio’s en het rijk op elkaar afstemmen op basis van een promotiestrategie waarin de Randstad als een ruimtelijk-economisch samenhangende regio wordt verkocht, met een uitstekend vestigingsklimaat voor (hoofd)kantoren van internationale bedrijven’. Van belang hierbij is de nauwe samenwerking van de publieke en private partners.

Na de officiële start van HBPO in november 2006 en de opening van het kantoor in maart 2007, zijn er in een jaar tijd behoorlijk wat resultaten geboekt en veel goede contacten zijn van de grond gekomen. Tijdens de Olympische Spelen in augustus 2008, werden de eerste promotionele activiteiten van betrokken partijen gebundeld en centraal gecoördineerd door HBPO.

Als (ex) project coördinator Olympische Spelen 2008 ben ik zeer tevreden over de geboekte (sportieve) prestaties tijdens deze periode. De reis naar de Spelen in China was een proef op de som voor de bundeling van Holland Promotie.

Een impressie van mijn werk en de meetings tijdens de Olympische Spelen 2008 vindt u hier.
Een ‘beeldrepo’ van onze meetings:  Smart Branding: Brand Marketing in the 21st Century | Holland Gateway to Europe for Visitors of Sport Events, Knowledge and Logistics | Sport & Destination Marketing | Foreign Investments in Sport, Leisure & Hospitality Industry in Holland.

LIKE & FOLLOW BY WEN
Twitter |  Instagram Bloglovin’ | 
Pinterest 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s